Audyt SEO – na czym polega taka usługa?
Strona internetowa to nie tylko to, co może zobaczyć każdy internauta, czyli treści, zdjęcia czy banery. To także skomplikowane kwestie techniczne, które w dużej mierze wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.Audyt SEO skupia się przede wszystkim na tym, czego nie widać, ale zajmuje się również „widoczną” częścią strony. Aby taka analiza była skuteczna, musi być przeprowadzona kompleksowo, czyli uwzględniać wszystkie czynniki, które są ważne dla algorytmów wyszukiwarki.
Przeprowadzenie audytu SEO nie jest łatwym zadaniem. Wymaga przede wszystkim szerokiej wiedzy branżowej. Specjaliści muszą również mieć na uwadze, że kryteria, którymi kierują się roboty Google, stale się zmieniają. To, co jeszcze kilka miesięcy temu najbardziej wpływało na pozycję witryny, dziś może być już mniej ważne.
Dlatego audyt SEO najlepiej zlecać osobom, które mają bogate doświadczenie w takich działaniach i na bieżąco aktualizują swoją wiedzę. Jeśli nie masz pewności, komu powierzyć to zadanie, wybierz firmę, która oferuje darmowy audyt strony.
Taką usługę znajdziesz na przykład tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/audyt-seo-strony-www. Nic nie stracisz, a możesz sporo zyskać.
Jakie kryteria bierze się pod uwagę podczas audytu SEO?
Czynników, które wpływają na pozycję strony, jest bardzo dużo (nawet kilkaset). Niektóre z nich są ważniejsze, inne mają marginalne znaczenie. Specjalista w dziedzinie SEO musi zatem wiedzieć, na jakie aspekty w szczególności zwracać uwagę.Sprawdź, co bierze się pod uwagę podczas wykonywania audytu SEO strony internetowej.
Siatka adresów URL
To czynnik, który określa, czy strona ma klarowną strukturę i w jasny sposób definiuje, gdzie dokładnie znalazł się jej użytkownik, klikając określony link. Ważne jest również to, aby adresy nie zawierały znaczników spoza siedmiobitowego systemu kodowania znaków ASCII.
Duplicate content
To bardzo ważne kryterium dla algorytmów Google. Duplicate content oznacza treść, która została skopiowana z innej strony lub z innej zakładki w obrębie tej samej witryny. Jeśli roboty wyszukiwarki wykryją plagiat, mogą „ukarać” spadkiem w rankingu wyszukiwania obie strony – tę, na której znajduje się kopia oraz tę, z której pochodzi oryginał.
Poziom bezpieczeństwa
Dla algorytmów jest ważne również to, czy strona jest bezpieczna dla użytkowników. Jeśli w kodzie znajdują się linki prowadzące do stron niezabezpieczonych certyfikatem SSL, pozycja witryny może zostać obniżona.
Szybkość ładowania
Roboty Google dbają o to, by internauci mogli szybko znaleźć potrzebne informacje. Jeśli strona długo się ładuje, według ich kryteriów staje się mało atrakcyjna i nie będzie wyświetlana na górze listy wyszukiwania.
Responsywność
Ta cecha oznacza, że strona prawidłowo wyświetla się na różnych urządzeniach stacjonarnych i mobilnych, na przykład czy część treści nie jest ucięta, a obrazki nieczytelne. Duże znaczenie ma to, czy odpowiednio szybko ładuje się zarówno na komputerze, jak i na smartfonie.To tylko kilka z ponad kilkuset czynników, które wyszukiwarka bierze pod uwagę, ustalając kolejność wyświetlania adresów URL. Specjaliści w dziedzinie SEO analizują najważniejsze z nich i tworzą na ich podstawie czytelny raport, który posłuży jako baza do wprowadzania zmian na stronie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.