Zamknij
REKLAMA

Komu powierzyć odpowiedzialny obowiązek utrzymania biura w należytym porządku?

11:42, 23.05.2019 | E.

Zachowanie miejsca pracy w czystości ma duże znaczenie dla efektywności codziennych zajęć. Poza tym widoczny porządek wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Widok pomieszczeń, w których panuje bałagan, raczej nie nastawi gości – potencjalnych kontrahentów bądź partnerów biznesowych – szczególnie przychylnie do przyszłej współpracy. Dlatego profesjonalne sprzątanie będzie idealnym rozwiązaniem dla wielu przedsiębiorstw, w których wykonuje się szeroko pojmowane prace biurowe.

 

Nie można wymagać od pracowników sprzątania, jeżeli nie należy to do ich obowiązków

 

Za czystość w biurze odpowiada jego gospodarz. Kwestia odkurzania części wspólnych, mycia okien oraz podłóg, czyszczenia toalet i podobnych czynności, leży całkowicie po stronie pracodawcy. Wynajęcie rzetelnej firmy sprzątającej to we współczesnych realiach praktycznie jedyne sensowne rozwiązanie. Jeżeli nie zostało to określone inaczej w umowie, pracownicy odpowiadają za porządek na swoich stanowiskach pracy oraz powierzony im sprzęt. Cała reszta zależy od dobrej woli osób przebywających w biurze. Zatrudnieni mogą bez żadnych konsekwencji odmówić wykonania polecenia, które wykracza poza określony w umowie zakres obowiązków służbowych. Zapewnienie za sprzątanie dodatkowego wynagrodzenia nie rozwiązuje sprawy, gdyż dodatkowe zajęcia muszą odpowiadać kwalifikacjom zatrudnionych. I tak naprawdę trudno od pracowników biurowych wymagać, żeby z entuzjazmem zajmowali się takimi rzeczami. W końcu są na rynku specjaliści od „brudnej roboty”, którzy zrobią to nieporównywalnie lepiej.

 

Profesjonalna firma sprzątająca upora się z każdym, nawet „najbrudniejszym” wyzwaniem

 

Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj firma Deluxe. Jak podkreślają jej przedstawiciele, sprzątanie każdego biura wymaga indywidualnego podejścia. Nawet jeżeli dwa przedsiębiorstwa, z tej samej branży, wynajmują porównywalną powierzchnię i zatrudniają podobną liczbę pracowników, to w kwestii utrzymania porządku mogą mieć zupełnie odmienne potrzeby. U jednych podłoga będzie oklejona dywanową wykładziną, w innym biurze postawiono na solidne, choć zwiększające ryzyko poślizgnięcia się kafelki. Pewna firma ma siedzibę na przedmieściach, druga w reprezentacyjnym budynku w centrum miasta – blisko ruchliwej drogi, przez co w pomieszczeniach zbiera się znacznie więcej kurzu. Z powyższych przykładów jasno wynika, iż zarówno zakres, jak też częstotliwość sprzątania w biurze, zależy od wielu rozmaitych czynników. Dlatego warunki współpracy z serwisem porządkowym Deluxe każdy ustala indywidualnie.

(E.)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© terazgostynin.pl | Prawa zastrzeżone