reklama
reklama

Tego jeszcze nie było! Dofinansowanie na zakup telewizora. Jak złożyć wniosek?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Tego jeszcze nie było! Dofinansowanie na zakup telewizora. Jak złożyć wniosek? - Zdjęcie główne

Jak złożyć wniosek na dofinansowanie do dekodera lub telewizora? | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i świat W 2022 roku cała Polska przejedzie na nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej ‒ DVBT-2/HEVC. Upewnijmy się więc, że nasz telewizor jest dostosowany do odbioru sygnału w tym systemie.
reklama

Zmiana standardu nadawania z DVB-T na DVB-T2 nie musi wiązać się z koniecznością wymiany telewizora. Jeśli kupiliśmy go niedawno, sprawdźmy jego parametry w instrukcji obsługi. Znajdziemy tam informację, czy odbiera on sygnał DVB-T2/HEVC - być może konieczne będzie dokupienie tunera. Wprowadzenie nowego standardu nadawania nie powoduje konieczności wymiany anteny odbiorczej, ale może pojawić się potrzeba zmiany jej kierunku odbioru.

Nowy standard nadawania - czy konieczna jest zmiana odbiornika?

Jeżeli korzystamy z odbioru telewizji za pomocą płatnej platformy: kablowej, satelitarnej lub IPTV nie musimy podejmować żadnych działań, ponieważ będziemy odbierać programy telewizyjne w taki sam sposób – za pomocą tego samego odbiornika dostarczonego przez operatora. Jeśli natomiast korzystamy z bezpłatnej telewizji naziemnej DVB-T i nie posiadamy odbiornika przystosowanego do odbioru telewizji w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, będziemy musieli go zmienić. Jeżeli nie stać nas na zakup nowego sprzętu możemy złożyć wniosek o dofinansowanie.

Jak informuje strona rządowa gov.pl, w ramach programu, możemy otrzymać dofinansowanie w wysokości 100 zł do dekodera telewizyjnego lub 250 zł do telewizora obsługującego nowy standard telewizji. O dofinansowanie może ubiegać osoba pełnoletnia, zameldowana na terenie Polski. Na jedno gospodarstwo domowe może być przyznane tylko jedno dofinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie prześlemy online lub złożymy na poczcie 

Wniosek o dofinansowanie zakupu możemy złożyć online (potrzebujemy do tego profilu zaufanego, e-dowodu lub certyfikatu kwalifikowanego) lub na poczcie (nie w punkcie pocztowym). W obu przypadkach będziemy musieli podać imię i nazwisko, PESEL, miejsce zamieszkania, adres e-mail, na który otrzymamy kod dofinansowania (musimy go podać w sklepie) oraz numer telefonu, na który wysłany zostanie SMS z kodem potwierdzającym płatność w danym punkcie. Potwierdzenie złożenia wniosku i kod świadczenia otrzymamy od razu po złożeniu dokumentu.

Trzeba jednak pamiętać, że kod zrealizujemy tylko u sprzedawców stacjonarnych lub internetowych, którzy przystąpili do programu - znajdziecie je pod adresem https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka. Dodatkowe informacje na ten temat uzyskamy dzwoniąc na infolinię, pod numer telefonu 42 253 54 30. O szczegóły zapytać możemy też drogą mailową: cyfrowaTV@coi.gov.pl.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama