reklama
reklama

Dostałeś SMS o konieczności dopłaty do przesyłki? Uważaj, możesz stracić oszczędności!

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KPP w Złotoryi

Dostałeś SMS o konieczności dopłaty do przesyłki? Uważaj, możesz stracić oszczędności! - Zdjęcie główne

foto KPP w Złotoryi

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Gostynin„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 1,99 PLN. Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność”. Otrzymałeś takiego, bądź podobnego SMS-a? To najprawdopodobniej oszustwo.
reklama

Oszuści wciąż wykorzystują nowe sposoby, by wyłudzić pieniądze. Przykładem ich działalności jest m.in. podszywanie się pod firmy kurierskie. Wysyłają oni SMS-y z linkiem do strony, na której należy dokonać rzekomej dopłaty do przesyłki.

- Zazwyczaj kwota, jaką należy wpłacić, jest bardzo niska - podaje asp.szt. Monika Kaleta. - Osoba, która otrzyma taką wiadomość i rzeczywiście oczekuje na paczkę, jest łatwym celem dla przestępców. 

reklama

Pod wysłanym linkiem może znajdować się wirus lub przekierowanie na stronę łudząco podobną do strony banku bądź operatora płatności.

- W ten sposób nasze loginy i hasła do kont lub aplikacji bankowych dostają się w niepowołane ręce - przestrzega asp. Kaleta. - W efekcie, nasze konto bankowe może zostać wyczyszczone do zera.

Policja apeluje o dokładne czytanie wiadomości tekstowych od rzekomych kurierów, operatorów sieci komórkowych lub innych firm. Pod żadnym pozorem nie należy wchodzić w przesłane linki, nie można podawać też kodów BLIK lub danych z kart płatniczych.

reklama

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu portalplock.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama