Reklama

Reklama

Co czym musisz wiedzieć, zanim podpiszesz umowę z wirtualnym biurem w Warszawie?

Opublikowano: sob, 23 mar 2019 06:51
Autor:

Co czym musisz wiedzieć, zanim podpiszesz umowę z wirtualnym biurem w Warszawie? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Wirtualnych biur jest w sieci bez liku. Wpisujesz w Google hasło „wirtualne biuro Warszawa - BiuroKamienica.pl”, by już na następny dzień podpisać umowę. Ale zaraz, zaraz, nie tak szybko! Zobacz, czego musisz się dowiedzieć o e biurze, zanim zdecydujesz się nawiązać współpracę.

Reklama

Wirtualnych biur jest w sieci bez liku. Wpisujesz w Google hasło „wirtualne biuro Warszawa - BiuroKamienica.pl”, by już na następny dzień podpisać umowę. Ale zaraz, zaraz, nie tak szybko! Zobacz, czego musisz się dowiedzieć o e biurze, zanim zdecydujesz się nawiązać współpracę.

1. Jaki jest standard biura, czyli jak nie mieć firmy w piwnicy?

O ile lokalizacja adresu wirtualnego wpływa na prestiż, to standard biura wynajmującego biurka jest ważny dla Urzędu Skarbowego czy innego urzędu robiącego kontrolę. Co z tego, jeśli biuro świadczy usługi w prestiżowym wieżowcu, skoro nie są dopełnione standardy takie jak chociażby dostęp do ciepłej wody.

Porada – pamiętaj zatem, aby osobiście sprawdzić wirtualny adres zanim podpiszesz umowę. Albo chociażby poproś o zdjęcia wynajmowanego lokalu. Może się bowiem okazać, że ładnie brzmiący adres oferowany przez wirtualne biuro w Warszawie mieści się... w piwnicy bez okien.

2. Czy firma dysponuje prawem własności, czyli jak nie kupować kota w worku?

No właśnie, to dobre pytanie. Nie po to wynajmujesz wirtualny adres, aby kupować kota w worku, aby kupować coś, co nie istnieje.

Porada – brakiem prawa własności mogą się zazwyczaj „pochwalić” małe firmy o niewielkim doświadczeniu. Małe firmy często nie zdążyły jeszcze wykupić prawa własności, dopiero osadzają się na rynku, stąd więcej niewiadomych i ewentualnych wpadek. Firma z kilkunastoletnim co najmniej doświadczeniem zbudowała już prestiż i nie może sobie pozwolić na kompromitacje.

3. Czy firma ma doświadczenie? I czy nie jest ścigana przez komornika!

To złota zasada (choć może być trochę krzywdząca w stosunku do małych firm) – im większe biuro, im więcej pracowników i im więcej klientów, tym większe bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo gwarantujące solidność. Firma działająca od zaledwie kilku tygodni łatwo może z dnia na dzień upaść, pociągając za sobą Twoją firmę.

Porada – sprawdź koniecznie, czy dane biuro nie ciągnie za sobą długów, czy nie ma problemów. Bo co to za przyjemność zakładać firmę, której adres za kilka tygodni zbankrutuje, która będzie już na starcie kojarzona z porażką, nachodzona przez komorników.

4. Ile osób zatrudnia firma, a może jest jedna pani „od wszystkiego”?

Sprawdź, czy wirtualne biuro w Warszawie zatrudnia więcej niż jednego pracownika. Jeśli firma zatrudnia tylko jednego pracownika, to jest to bardzo podejrzane. Bo przecież niemożliwe, aby jedna osoba znała się zarówno na księgowości, jak i na prawie czy informatyce. A nawet jeśli zna się, to przecież czasowo nie mogłaby wszystkiego ogarnąć. Poza tym jednoosobowe biuro może także oznaczać, że pracownicy są zatrudniani „na czarno”, co może z kolei Tobie przysporzyć problemów, bo przecież użyczenie adresu pociąga za sobą identyfikację z biurem wirtualnym.

Porada – wybieraj e biura, które mają bogatą ofertę (o ile oczywiście takiej oferty potrzebujesz), czyli nie tylko oferują adres ale również wsparcie specjalistów z różnych dziedzin, na przykład księgowości, napisanie biznes planu, obsługę korespondencji, wyrobienie pieczątki, pomoc prawną, itd.

Wybieraj także biura udostępniające usługi w tzw. pakietach, dzięki czemu nie zapłacisz za usługi, których nie potrzebujesz.

Jaka jest opinia o gabinecie na godziny? I czy samochwała w kącie stała?

W dzisiejszych czasach wujka Google to zadanie łatwe do wykonania. Po prostu googlujesz sobie hasło „wirtualne biuro w Warszawie” i sprawdzasz opinie.

Porada – weź poprawkę na to, że żyjemy w świecie tzw. marketingu szeptanego, czyli pochlebnych opinii sztucznie wpisywanych do internetu. Zwróć więc uwagę na tożsamość wypowiadających się w sieci osób, np. czy nie są to nowe osoby na forum. Bardziej wiarygodne są opiniodawcy z nickiem o wyższym stażu. Poza tym autentyczne opinie cechują się zazwyczaj stylem potocznym, z błędami, literówkami (choć, szczerze mówiąc, i w tym wyspecjalizowały się współczesne agencje marketingowe, umieszczając wpisy z literówkami). Może po prostu „miej nosa”, czytając opinie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.