W dniach 21 ? 23 kwietnia w Gostyninie odbyła się kolejna, trzecia już akcja ?Gostynin za 50 procent?. Firmy, które zgodziły się przystąpić do przedsięwzięcia oferowały swoje wybrane produkty, bądź usługi za połowę standardowej ceny.
Pomysłodawcą trwającej od 2015 roku akcji jest p. Jarosław Bień. Taka kampania jest świetną okazją do promocji miasta zarówno wśród mieszkańców samego Gostynina, jak i pobliskich miejscowości, a także firm, które wzięły udział w akcji. Głównym motywem przedsiębiorstw, które wzięły udział w takim wydarzeniu oprócz reklamy (często nowych miejsc), czy przypomnienia o sobie kupującym była także forma lojalności dla stałych klientów. Większość placówek faktycznie odnotowała większe zainteresowanie, jednakże w kilku miejscach ilość klientów pozostała taka sama jak w zwykłe dni. Udział wzięły m.in dwa salony urody, do których lepiej wcześniej się umówić na wizytę.
Niewykluczone, że lepszy efekt zostałby osiągnięty gdyby, połączyć tę kampanię z wybraną imprezą gostynińską, np. z Jarmarkiem św. Jakuba, czy choćby z letnimi koncertami. Takie połączenie wydarzeń dałoby korzystniejszy rezultat zarówno dla promocji miasta, jak i partnerów projektu. W przyszłości mile widziane byłoby rozszerzenie edycji o trochę mniejsze zniżki. Więcej zakładów zgodziłoby się przystąpić do promocji, zwłaszcza tych nowych, które dopiero rozkręcają działalność. Akcja ma pozytywny wydźwięk, sporo firm wzięło w niej udział i są pozytywnie nastawione na współpracę w przyszłości.