Najmłodszy SUV oferowany przez Hyundaia jest jednocześnie najmniejszym, ale i najlżejszym modelem. Pod maską jest nadal sportowy pazur bo pracuje aż 177-konny silnik.
Hyundai Kona zaskakuje odbiorem wizualnym. Z racji swoich rozmiarów sprawia wrażenie lekkiego i to po prostu czuć w czasie jazdy. Auto jest dobrze sprofilowane, ma nieco sportowy styl, a takiego uroku dodają też chociażby płasko ścięte przednie lampy czy przedni grill. Ciekawym uatrakcyjnieniem są też widoczne wstawki w nadkolach czy obudowach świateł.
Standardowo przy zakupie nowego auta możemy wybrać jeden z kilku kolorów nadwozia. W Hyundaiu idą o krok dalej i pozwalają konfigurować też np. kolor dachu czy wykończenie wnętrza auta - do wyboru jest czerwień, limonka i srebro. Inna barwa pasów bezpieczeństwa czy nawiewów i wygodne fotele rzeczywiście sprawiają wrażenie, że Kona to sportowy samochód.
Odczuć to można też podczas jazdy. Z racji swojej niewielkiej wagi, ok. 1300 kg, ma naprawdę dobre osiągi - do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w niespełna osiem sekund. Uzyskuje przy tym naprawdę przyzwoite spalanie paliwa - przy dłuższej jeździe w trybie ekonomicznym zużycie wynosi poniżej 6,5 litra. Obecnie w Polsce można kupować też wersje elektryczne, a już za kilka tygodni dostępna będzie również wersja hybrydowa.
Kona oferuje oczywiście najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa - system kontroli trakcji, system monitorowania zmęczenia kierowcy czy system automatycznego hamowania. Jak to działa? Jeśli samochód zauważy, że pojazd przed nami gwałtowanie hamuje, da nam znać i sam również zacznie zwalniać.
Koną po mieście jeździ się bardzo wygodnie. Kiedy potrzeba przyspieszyć, by szybko zmienić pas, potrafi błyskawicznie rozwinąć prędkość wprawiając innych kierowców w osłupienie. Parkowanie na starówce czy w galerii handlowej też będzie znacznie ułatwione, a to dzięki tylnym czujnikom i kamerze cofania. Ciekawym rozwiązaniem jest też wyświetlacz "heads up" - niewielka, szklana płytka wysuwa się zza kierownicy i wyświetla aktualną prędkość oraz tor jazdy na przedniej szybie.
Bagażnik z pewnością przypadnie do gustu osobom, które lubią porządek - po podniesieniu podłogi bagażnika ukaże nam się organizer. Nie ma więc mowy o luźno leżącym trójkącie ostrzegawczym, czy innych narzędziach w nieładzie. Warto zwrócić uwagę, że po położeniu tylnych siedzeń otrzymujemy niemal równą przestrzeń, a pojemność bagażnika znacznie się powiększa.
Cała oferta SUV-ów dostępna jest w salonie Hyundai Auto Forum, ul. Wyszogrodzka 114 w Płocku i na stronie https://autoforum.hyundai.pl/