Szwedzki gigant stawia na rozwój i zapowiada dalsze plany ekspansji w Polsce, koncentrując się na mniejszych miastach. Sieć planuje zmiany zarówno w logistyce, jak i w sposobie dystrybucji produktów. Jak podaje bezprawnik.pl, szwedzki gigant chce zainwestować w transport kolejowy, co ma poprawić efektywność dostaw. Dodatkowo, planuje zauważalnie zwiększyć liczbę automatów do odbioru zamówień, a także – co ważne w kontekście Płocka – rozbudować sieć mobilnych i stacjonarnych Punktów Odbioru Zamówień.
IKEA chce tym samym zwiększyć dostępność produktów w mniejszych miastach, planując otwarcie testowych sklepów z niestandardowym asortymentem.
IKEA w naszym regionie?
Ta jedna z najpopularniejszych sieci sklepów z meblami i wyposażeniem wnętrz zagościła w Polsce na dobre. Pierwszy sklep został otwarty w 1990 roku, a od tamtej pory w kraju przybyło 11 sklepów, m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku.
Jak podaje bezprawnik.pl, teraz IKEA testuje nowy model sprzedaży oparty na gospodarce cyrkularnej (np. IKEA Preowned, który funkcjonuje w Hiszpanii i Norwegii), a jednym z najważniejszych wyzwań na najbliższe lata jest wyjście z ofertą poza wielkie metropolie.
Czy to oznacza sklep sieci w Płocku? Niestety, tego nie wiadomo. Choć póki co nie ma żadnych informacji na temat planów iwestycyjnych w Płocku, to potencjalna inwestycja nie jest wykluczona! Miasto, wraz z powiatem płockim oraz okolicznymi miejscowościami i powiatami, to tysiące potencjalnych klientów, co może stanowić łakomy kąsek dla właściciela sieci.
Jak przekonuje Sylwia Tokarz, IKEA testuje nowy format sklepów skoncentrowanych na sprzedaży akcesoriów do wyposażenia wnętrz i to najprędzej właśnie ten format może trafić do naszego regionu. – W bieżącym roku IKEA ma zamiar skoncentrować się na ekspansji poza duże miasta, wprowadzając nowe formaty zakupów i udoskonalając logistykę, aby ułatwić klientom dostęp do swoich produktów. Efekty zobaczymy już wkrótce – czytamy na bezprawnik.pl.
Czy tak się stanie? Czas pokaże. Joanna Kijas-Janiszowska, Country CFO IKEA Retail w Polsce, zdradza jednak plany na 2025 rok.
– Patrząc na wyzwania, jakie stoją przed nami w 2025 roku, dostrzegamy kilka kluczowych obszarów. Po pierwsze, nadal istotnym czynnikiem będzie sytuacja makroekonomiczna oraz wyzwania Polek i Polaków w zakresie zarządzania domowym budżetem. Dlatego nasza strategia skupia się na utrzymaniu przystępności cenowej i dalszej ekspansji sieci omnichannel.
– mówi Kijas-Janiszowska dla omnichannelnews.pl.
IKEA od 2008 roku jest jednym z największych sprzedawców mebli na świecie. Początkowo przedsiębiorstwo prowadziło wyłącznie sprzedaż wysyłkową swoich produktów. Obecnie posiada ponad 340 sklepów w 28 krajach na całym świecie. Tylko w Polsce zatrudnia blisko 4 tys. pracowników.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.