Dziś każdy właściciel firmy powinien mieć spersonalizowane wizytówki. Nie ma tutaj znaczenia, w jakiej branży działasz, zawsze mogą one okazać się bardzo pomocne zarówno w trakcie spotkań biznesowych, targów, jak i w trakcie wielu nieoczekiwanych sytuacji. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na wygląd wizytówek oraz ich jakość. W dalszej części tego artykułu dowiesz się, jak zamówić wizytówki, które przyniosą ci wiele korzyści.
Gdzie warto zamówić wizytówki?
Nie warto wybierać pierwszą lepszą firmę, gdyż najprawdopodobniej wtedy przepłacisz. W dodatku wbrew pozorom nie musi oznaczać to znacznie lepszej jakości. Rozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się znalezienie firmy w Internecie, na której temat można przeczytać opinie poprzednich klientów. W ten sposób będziesz wiedzieć, czego możesz oczekiwać. Kiedy potrzebujesz np. wydruku wizytówek, to możemy skorzystać z usług firmy caffeprint.eu.
Wybierz format wizytówki
Na samym początku koniecznie musisz wybrać format wizytówek. W Polsce popularnym rozwiązaniem jest rozmiar 90x50 mm, z kolei w wielu krajach częściej stawia się na 85x55 mm. Musisz pamiętać o tym, że wizytówka powinna być niewielka, aby mogła zmieścić się w portfelu lub w wizytowniku.
Jeśli chodzi o kształt, to trzeba przyznać, że wiele osób chce przyciągnąć uwagę poprzez niestandardowe rozwiązania. Zamiast prostokątów wybierane są kwadraty czy nawet koła. W przypadku zawodów kreatywnych takie rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Dopasuj papier
Kolejnym krokiem będzie wybranie rodzaju papieru. Istnieje wiele opcji, jednak najczęściej stawia się na papier kreda mat o gramaturze 350g. Prowadząc firmę związaną z ekologią, dobrym wyborem będzie karton oraz inne surowce, które można poddać recyclingowi. W pozostałych przypadkach alternatywą jest też plastik, pianka lub nawet metal.
Zaprojektuj wygląd wizytówki
Koniecznie pamiętaj o tym, aby wizytówka była estetyczna, a ilość informacji, które się na niej znajdą, nie była zbyt duża. Najważniejsza jest czytelność i możliwość szybkiego wyłapania niezbędnych informacji. Dlatego zwróć uwagę na to, aby dobrać odpowiednie fonty oraz taki rozmiar, który będzie od razu rzucać się w oczy. Dobrym wyborem będzie umiejscowienie logo firmy na wizytówce, jednak koniecznie sprawdź, czy nasycenie kolorów jest idealne. Oprócz logo koniecznie trzeba pamiętać także o innych informacjach, które powinny się tam znaleźć. Ciekawym rozwiązaniem będzie umieszczenie na jednej stronie danych kontaktowych i osobowych, a na drugiej listy usług, logo i efektów graficznych.
Co powinno znaleźć się na wizytówce?
Najważniejsze, aby na wizytówce znalazły się dane osobowe oraz stanowisko pracy czy też zakres usług. Osoba, którą obdarujesz, powinna mieć możliwość szybkiego znalezienia danych kontaktowych, takich jak numer telefonu, adres e-mailowy. Dodatkową informacją, przydającą się przy niektórych branżach jest adres firmy. Jeśli posiadasz stronę internetową lub portfolio, warto pochwalić się ich adresami.