Budowa tamy na Wiśle we Włocławku spowodowała ogromne zmiany w środowisku rzeki. Szacuje się, że ryby wędrowne straciły nawet 80% tarlisk w dorzeczu górnej Wisły. W Płocku Wisła przypomina bardziej jezioro, niż płynącą rzekę.
W Wiśle nadal żyje dużo ryb, ale, by pomóc rzece, z inicjatywy Towarzystwa Promocji Ryb „Pan Karp" i przy wsparciu Orlenu odbyło się pierwsze zarybianie w Płocku. Do rzeki wpuszczono ponad 4500 ryb.
- ok. 2200 sztuk kroczków karpi (2-latki),
- ok. 2000 sztuk kroczków lina (2-latek),
- ponad 200 sztuk szczupaków (tzw. narybek jesienny).
- ORLEN od wielu lat włącza się w różnorodne działania i akcje odbudowy flory i fauny, w tym w szczególności w odbudowę zagrożonych gatunków jak na przykład sokoła wędrownego. Dlatego naturalnym działaniem było wsparcie akcji zarybiania płockiego odcinka Wisły. Edukacja i zwiększanie świadomości w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska motywuje pracowników Grupy ORLEN, ale także lokalne społeczności do podejmowania wielu proekologicznych działań. Przykładem ostatnich akcji może być usuwanie inwazyjnego gatunku nawłoci kanadyjskiej w Kampinoskim Parku Narodowym czy sprzątanie terenu dookoła przyzakładowej hydroelektrowni w Płocku. Obydwie akcje odbyły się w ramach wolontariatu pracowniczego – wyjaśnia dr hab. inż. Arkadiusz Kamiński – Dyrektor Wykonawczy ds. Środowiska.
W wydarzeniu udział wzięli uczniowie Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku. Po powrocie dzieci z akcji zarybiana w szkole przeprowadzona została pogadanka połączona z prezentacją pokazująca dlaczego warto wpuszczać narybek do rzecz, stawów czy jezior.
- Dzieci są bardzo chłonne, uwielbiają uczyć się właściwych postaw ekologicznych, a także poznawać ciekawostki z życia naszej największej rzeki. To na pewno będzie procentować w przyszłości – powiedział Zbigniew Szczepański, Prezes Towarzystwa Promocji Ryb „Pan Karp”.
Organizatorem akcji było Towarzystwo Promocji Ryb „Pan Karp”, pod patronatem Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza – Państwowego Instytutu Badawczego w Olsztynie. Sponsorem zarybiania Wisły był ORLEN.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.