reklama

Kolejna firma oszukuje ludzi? UOKiK wszczął postępowanie

Opublikowano:
Autor:

Kolejna firma oszukuje ludzi? UOKiK wszczął postępowanie - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW marcu tego roku za podszywanie się pod dotychczasowego dostawcę i wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację, a latem 2017 r. prawie 500 tys. zł na Telekomunikację Cyfrową. Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz, który ma zapłacić ponad 10 mln zł. Czy tak będzie wobec kolejnej firmy?

W marcu tego roku za podszywanie się pod dotychczasowego dostawcę i wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację, a latem 2017 r. prawie 500 tys. zł na Telekomunikację Cyfrową. Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz, który ma zapłacić ponad 10 mln zł. Czy tak będzie wobec kolejnej firmy?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Ze skarg, które zostały złożone, wynika, że jej przedstawiciele mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

Jak podaje UOKiK najczęściej wygląda to tak, że dzwoni osoba podająca się np. przedstawiciela Orange i oferuje obniżenie rachunku do 15 zł miesięcznie. Jeżeli konsument się zgodzi to przyjedzie kurier. Jak podają oszukane osoby, w rozmowie nie ma mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. Wszyscy więc myślą, że rozmawiają ze swoim operatorem.

Bywa też tak, że przedstawiciele firmy pukają wprost do drzwi.

- Bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu pojawiła się przedstawicielka handlowa NETIA w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów - przekazuje skargę osoby UOKiK. - Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego Pani wskazała miejsca, gdzie mam złożyć podpis. Dodatkowo wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem, z którego usług już od długich lat korzystam – więc nie mam, czego się obawiać.

Prezes UOKiK na skutek tych doniesień zdecydował więc o wszczęciu postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów wobec Nowej Telefonii. Wątpliwości urzędu dotyczą tego, że przedstawiciele NT mogą wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że: reprezentują dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, dokumenty, które dają do podpisania, dotyczą zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy w rzeczywistości konsumenci mieli zawrzeć nową umowę z NT i zmienić dostawcę usług.

Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, to prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Więcej na stronie UOKiK.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE