Nie da się ukryć, że w ostatnich latach litery trójwymiarowe zawojowały rynek nowoczesnych reklam przestrzennych. Owszem - znamy je przecież już od co najmniej kilkudziesięciu lat, ale w Polsce (dzięki przemianom gospodarczym), ich największy wzrost popularności notuje się dopiero w dwóch pierwszych dziesięcioleciach XXI wieku.
Litery trójwymiarowe - po co to komu?
Cechą szczególną liter trójwymiarowych jest ich specyficzna rola marketingowa. Wbrew pozorom są one wykorzystywane jedynie do wąskich działań reklamowych. Dużych liter nie stosuje się (zwykle) do projektowania napisów informacyjnych o tymczasowych ofertach, promocjach itd. Wręcz przeciwnie - są one stosowane wyłącznie jako informator, którego celem jest wskazanie lokalizacji wybranej marki. Efekt ten uwypukla się zwłaszcza w przypadku liter świetlnych, choć nie są one jedynymi przedstawicielami tej formy narzędzi marketingowych.
Litery, ich trójwymiarowość i aranżacja graficzna
W literach trójwymiarowych jest coś wyjątkowego. Tym czymś jest ich design, którego forma może być uzależniona od:
- specyfiki danej marki, gałęzi przemysłu, typu produkowanych części itd.,
- aranżacji budynku, stopnia jej nowoczesności, kolorystyki i wielu innych czynników zewnętrznych.
Litery 3D dla firmy z Warszawy - Realizacja AnyShape.pl
Praktyczne kwestie montażu liter trójwymiarowych
Forma i kształt liter trójwymiarowych zależą w głównej mierze od otoczenia w którym dany obiekt się znajduje, jego rozpoznawalności itd.1. Duże, "samotne" szyldy reklamowe, umiejscowione np. na wysokich platformach, sprawdzą się zwłaszcza w przypadku dużych i rozpoznawalnych marek. Co ważne - należące do nich obiekty zwykle są umieszczone najczęściej poza gęstą zabudową miejską.
2. Pojedyncze szyldy, które są niejako wtopione w aranżację budynku, mają przede wszystkim zastosowanie informacje. Sprawdzą się one zwłaszcza w gęstej zabudowie miejskiej.
3. Na specyfikę wybranych modułów ma również wpływ ich usadowienie. W obszarach silnie oświetlonych litery plastikowe nie sprawdzą się, podobnie zresztą jak litery papierowe (lub drewniane) w przestrzeniach narażonych na działanie wilgoci.
Podsumowanie
reasumując, litery trójwymiarowe to dość oryginalna, choć bardzo skuteczna forma marketingu, która pozwala na łatwe dotarcie do wielu potencjalnych Klientów.