reklama
reklama

Moda na mądre jedzenie weszła do marketów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Moda na mądre jedzenie weszła do marketów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Od dłuższego czasu propagowana jest moda na zdrowe odżywianie. Po wielu latach korzystania z wynalazków chemii spożywczej okazało się, że nie jest ona do końca zdrowa, a w wielu wypadkach nawet szkodliwa dla organizmu. Następuje, i chyba słusznie, powrót do produktów naturalnych, nieutrwalanych, niebarwionych i nieprzyprawianych sztucznie. Orędownikiem zdrowego odżywiania jest sieć marketów Carrefour.
reklama

 

Kupować mądrze

Modę na mądre jedzenie, lansowaną przez Carrefour, wspiera swoim autorytetem Katarzyna Bosacka – dziennikarka znana z cyklu programów telewizyjnych „Wiem co jem”. Wydana przez Carrefour gazetka listopadowa oferuje polskie, zdrowe produkty żywnościowe w atrakcyjnych cenach, promując jednocześnie polskie rolnictwo, ogrodnictwo i przetwórstwo. Hasłem przewodnim promocji jest „Kupując mądrze, możemy jeść mądrze”.

Ale nie tylko żywność może być ekologiczna i zdrowa. W Carrefour można nabyć także artykuły higieniczne z certyfikatem FSC. FSC (Forest Stewardship Council, ang. Rada ds. Gospodarki Leśnej) to utworzone w 1994 roku ciało, skupiające organizacje leśne, fabryki papieru i celulozy, sieci handlowe zaangażowane w gospodarkę leśną i organizacje ekologiczne (Greenpeace, Sierra Club, itp.) FSC przyznaje certyfikat produktom drzewnym oraz bezdrzewnym pochodzenia leśnego, a zakres działania certyfikatu obejmuje etap pozyskiwania surowca do produkcji.

Produkty regionalne i z zaufanych miejsc

Oferowane w gazetce produkty żywnościowe pochodzą z określonych źródeł. Jaja kurze, sprzedawane w opakowaniach po 10 i 6 sztuk, mają numery początkowe 0, 1 i 2. Zerem oznacza się jaja z chowu ekologicznego, jedynką – jaja od kur z wolnego wybiegu a dwójką – jaja z chowu ściółkowego.

Naturalny miód pszczeli pozyskiwany jest z pasiek, rozmieszczonych na Roztoczu, gdzie dominują parki krajobrazowe i rezerwaty w ramach Roztoczańskiego Parku Narodowego, pełne rzadkich roślin, z których nektar i pyłek służą pszczołom. Warzywa pochodzą z ogrodniczo-warzywniczego zagłębia Polski – Równiny Łowicko-Błońskiej, obfitującej w gleby pyłowe i czarnoziemy. Przechowywane są w warunkach naturalnych i nieutrwalane środkami chemicznymi.

Mięso sprowadzane jest od wyselekcjonowanych producentów, przestrzegających najbardziej wyśrubowanych unijnych norm jakościowych. Wędliny dla sieci Carrefour wytwarzane są z użyciem naturalnych przypraw i wędzone w dymie z drewna drzew liściastych, a nie utrwalane za pomocą PDW (preparatu dymu wędzarniczego), który jest płynem chemicznym.

Przetwory owocowe, sprzedawane pod własną marką, od 2018 roku słodzone są zdrowszymi zamiennikami cukru (stewia, syrop klonowy). Od tej pory sprzedaż cukru, jaki znajdował się w przetworach owocowych, została zredukowana o ponad 5000 kg. Analogicznie sprzedaż soli, używanej do przetworów warzywnych, zredukowano o ponad 1600 kg. W produkcji wszystkich przetworów obowiązuje zasada krótkiego składu – im mniej składników danego przetworu, tym jest on zdrowszy.

Należy zaznaczyć, że produkty spożywcze, sprzedawane pod marką własną sieci sklepów, są zawsze tańsze od produktów sprzedawanych pod markami obcymi. Nie oznacza to jednak, że są one niższej jakości; przeciwnie, często ich jakość jest wyższa od produktów obcych marek, które pobierają wyższą cenę za swoją, zwykle bardziej znaną markę. Trzeba zatem czytać etykiety i sprawdzać składniki.

Rabaty, zniżki, gwarancje

Dla osób, które posługują się aplikacją „Mój Carrefour”, przeznaczona jest weekendowa obniżka 10 proc. Taka sama obniżka cen obowiązuje we wtorki dla osób z kartą seniora, a przez cały tydzień – dla osób z kartą dużej rodziny. Dziesięcioprocentowy rabat udzielany jest osobom, korzystającym z aplikacji na wszystkie produkty „Carrefour BIO”, np. jaja z chowu ekologicznego. 

Gazetka Lidl zawiera ofertę dla wszystkich, którzy preferują zdrowe odżywianie, w postaci sprzętu AGD do przyrządzania posiłków. M.in. można zakupić tanią wyciskarkę wolnoobrotową do soków z owoców i warzyw, na którą udzielana jest aż trzyletnia gwarancja. Ponadto w Lidlu można zakupić szynkowar – naczynie do przyrządzania domowych wędlin, o pojemności 1,5 kg mięsa, czy szybkowar – znany od dawna garnek do gotowania w krótkim czasie.

Wydawana przez Tesco gazetka zawiera doskonałą ofertę polskiej świeżej młodej gęsi owsianej. Sprzedawane są całe tuszki w cenie zaledwie 8,99 zł za kilogram (obniżka ceny o 55 proc.). Gęsina jest, wbrew obiegowym opiniom, bardzo zdrowym i ekologicznym mięsem; gęś jest ptakiem, który może być żywiony wyłącznie naturalnym ziarnem i zielonką.

Wszystkie promocyjne oferty zdrowej żywności i innych ekologicznych produktów można znaleźć, korzystając z serwisu Gazetkomat.pl.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama