Jeszcze dwa lata temu ziała chłodem i pustkami, spośród ponad 50 dostępnych lokali wynajętych było zaledwie 10, zaś akcje promocyjne kończyły się totalną klapą. Wydaje się, że ten obraz na dobre odszedł w zapomnienie, a w Starą Betoniarnię udało się tchnąć nowe życie. Najgłośniej za tym przemawiać mają statystyki, wedle których jeszcze w tym roku obłożenie lokali wyniesie ponad 90 procent. Co sprawiło, że interes w MCH wreszcie zaczął się kręcić?
Jak wyjaśnia prezes MCH, Rafał Różański, jednym z czynników była inwestycja w centralne ogrzewanie.
- W pierwszym sezonie grzewczym działało ono od 6 października 2016 do 12 maja 2017. Z pewnością poprawiło to warunki pracy Najemców i komfort zakupów czy korzystania z usług przez Klientów - mówi R. Różański.
Co jeszcze mogło wpłynąć na zwiększone zainteresowanie galerią?
- Szereg działań marketingowych takich jak: eventy tematyczne, zloty samochodów, sukcesy przedsiębiorcze Najemców Betoniarni, reklama Spółki w mediach, wynajem powierzchni handlowych na nowych obszarach działalności (ul. Ostatnia), media społecznościowe, właściwe relacje z Najemcami i dbanie o ich wizerunek i komfort pracy.
Jak przekłada się to na wynajmowane lokale?
- W lutym 2016 roku wynajętych mieliśmy 23 lokale na 56 dostępnych, co stanowiło 39% obłożenia. W sierpniu 2017 były to już 33 lokale, czyli 59% obłożenia obiektu. Od września 2017 statystyki polepszą się jeszcze o 10 lokali dzięki przedszkolu na piętrze. Również Klub Seniora będzie miał swój udział w wynajmowanej powierzchni. Warto wspomnieć, że o ile w 2015 roku piętro galerii było w zasadzie zupełnie puste, to rok 2017 zakończony zostanie z wynikiem zaledwie dwóch- trzech wolnych lokali, Warto wspomnieć o dodatkowej wynajętej powierzchni handlowej w holu głównym galerii w postaci wyspy. Gdyby nie inwestycja ogrzewania budynku, taka forma sprzedaży nie byłaby możliwa.
Prezes wychodzi z założenia, że należy kuć żelazo, póki gorące. Najbliższe plany spółki to pozyskanie lokali handlowych na parterze budynku, gdzie dostępnych jest jeszcze sześć wolnych lokali. Każdy z nich ma powierzchnię 33m2.
- Planujemy wynajęcie lokali na potrzeby handlu. Rozmowy są już prowadzone. Liczymy na ich powodzenie w najbliższym czasie.
Takie zmiany nie byłyby możliwe bez zaufania Klientów, których z każdym miesiącem przybywa. Jest to skutek różnorodności handlu i usług na terenie Miejskiego Centrum Handlowego Stara Betoniarnia w Gostyninie. Niemały w tym udział ma również hala targowa, w której intensyfikacja handlu nie maleje, mimo silnej konkurencji ze strony marketów.