Firma nie musi posiadać własnego działu IT, by działać bezpieczne. Alternatywna propozycja to obsługa informatyczna dostarczana jako outsourcing!
Dzisiaj zdecydowana większość firm wykorzystuje komputery i sieci do codziennej działalności. Dla niektórych zaplecze informatyczne jest niemalże niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Właśnie dlatego fachowa obsługa informatyczna w biznesie ma obecnie tak duże znaczenie. Aby z niej skorzystać, nie trzeba jednak zatrudniać własnych fachowców – alternatywnym rozwiązaniem jest outsourcing IT!
Na czym dokładnie polega outsourcing IT? Jakie usługi oferowane są w ramach obsługi informatycznej tego rodzaju? Dlaczego warto je wybrać? Sprawdź teraz!
Obsługa informatyczna jako outsourcing
W większych firmach najczęściej tworzy się działy IT, które kompleksowo zajmują się sprawami związanymi z tym właśnie obszarem. W tych mniejszych stworzenie takiego działu, a także zatrudnienie informatyka może być jednak sporym kosztem. Wtedy najlepszym rozwiązaniem może być obsługa informatyczna świadczona jako outsourcing.Outsourcing to jedna z form świadczenia usług w biznesie, która polega na przeniesieniu konkretnych obowiązków na zewnętrzną firmę. Wówczas zleceniodawca nie musi zatrudniać własnych pracowników odpowiedzialnych za dane działania – może zlecić je fachowcom z innej firmy, co wiąże się również z wieloma zaletami.
Aktualnie w ramach outsourcingu dostarcza się wiele usług, w tym także jest to obsługa informatyczna, która realizowana jest wówczas przez doświadczonych pracowników firmy outsourcingowej w wybranym przez zleceniodawcę pakiecie usług.
Zalety korzystania z outsourcingu informatycznego:
- wsparcie obejmujące szybką i fachową pomoc
- profesjonalna pomoc dostępna także 24 godziny na dobę
- możliwość skupienia się na prowadzeniu biznesu
- indywidualnie dopasowane usługi
- mniejsze ryzyko związane z działalnością przedsiębiorstwa
- oszczędność kosztów związanych z działalnością
- stały rozwój infrastruktury IT zgodnie z najnowocześniejszymi technologiami
Jakie usługi obejmuje outsourcing obsługi informatycznej?
Firmy zajmujące się świadczeniem usług informatycznych w ramach outsourcingu zapewniają swoim klientom dostęp do szerokiej gamy usług, które można również dobrać indywidualnie lub też skorzystać z gotowych pakietów włączających konkretne usługi.Najlepiej zapoznać się z ofertami różnych dostawców usług w tym właśnie zakresie, aby dobrać taką, która będzie najbardziej atrakcyjna.
Przykładowe usługi dostępne w ramach outsourcingu informatycznego:
- pomoc zdalna w razie problemów przez czaty on-line, telefon
- pomoc na miejscu wtedy, gdy konieczna jest wizyta informatyka
- serwis komputerowy – fachowa pomoc w razie problemów z infrastrukturą
- konfiguracja komputerów i sprzętu zależnie od potrzeb klientów
- tworzenie sieci oraz administracja sieciami komputerowymi
- wdrożenia systemów i innego oprogramowania przeznaczonego dla firm
- dbałość o bezpieczeństwo IT – ochrona przed zagrożeniami, włamaniami, utratą danych
- szkolenia pracowników w dziedzinie IT
- profesjonalne doradztwo związane z rozwiązaniami informatycznymi
- składanie zamówień na wyposażenie informatyczne – możliwość uzyskania atrakcyjnych rabatów
Koszty związane z korzystaniem z outsourcingu informatycznego zależne są przede wszystkim od liczby komputerów w firmie, liczby serwerów, a także od wybranego pakietu usług. Z cennikami można zapoznać się na stronach internetowych dostawców takich rozwiązań IT.
Do skorzystania z fachowych usług w ramach IT zaprasza firma ITCenter, której specjalnością jest obsługa informatyczna firm w Warszawie.