reklama
reklama

Parlamentarny zespół ds. S10 w końcu się zebrał. Padły daty budowy "płockiego" odcinka trasy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Parlamentarny zespół ds. S10 w końcu się zebrał. Padły daty budowy "płockiego" odcinka trasy - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
2
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościPo raz pierwszy w tej kadencji zebrał się Parlamentarny Zespół ds. Budowy Drogi S10. Na spotkaniu najliczniej stawili się przedstawiciele Płocka. Na spotkaniu padły też przypuszczalne daty realizacji interesującego płocczan odcinka. Optymizmu jednak nie ma.
reklama

W poprzedniej kadencji sejmu Parlamentarny Zespół ds. Budowy Drogi S10 założył poseł Arkadiusz Iwaniak. W poprzedniej kadencji zespół zebrał się 4 razy, po raz ostatni 15 listopada 2022 roku. Wielu konkretów dla Płocka wówczas nie było, przedstawione były 3 potencjalne korytarze przebiegu trasy.  Poseł Lewicy nie dostał się w tej kadencji do sejmu, więc przewodnictwo przejęła posłanka Elżbieta Gapińska z Koalicji Obywatelskiej. Przez blisko rok zespół się jednak nie spotykał. Po raz pierwszy w kadencji 2023-2027 

Płock może liczyć na mocne wsparcie w zespole, bo prócz poseł Gapińskiej w zespole są Piotr Zgorzelski z Trzeciej Drogi i Wioletta Kulpa z Prawa i Sprawiedliwości. Na spotkaniu obecny był także Artrur Zieliński, zastępca prezydenta ds. rozwoju i inwestycji oraz Artur Jaroszewski, przewodniczący rady miasta. 

reklama

Padły daty 

Droga ekspresowa S10 ma połączyć Szczecin z obwodnicą aglomeracji Warszawskiej. Na zachodzie kraju inwestycja postępuje znacznie szybciej, część odcinków już istnieje, część jest wytyczonych w ciągach np. autostrady A1, a w części trwa procedura przetargowa. Ten "płocki" jest wciąż dopiero planowany.

4 sierpnia 2022 roku została podpisana umowa na przygotowanie Studium Ekonomiczno-Społeczno-Środowiskowe (STEŚ). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w III kwartale 2025 roku złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowana jest jeszcze jedna tura spotkań z mieszkańcami i samorządami. 

- Od kilku, kilkunastu lat samorządowcy z Płocka zabiegają o to, żeby trasa S10 przebiegała relatywnie blisko Płocka. Jesteśmy chyba jedynym miastem w Polsce, które jest wyelimowane z dostępu do dwupasmowej drogi - mówił Artur Zieliński na spotkaniu. - Dzisiaj przedstawiane są 3 warianty. Jesteśmy po konsultacjach, które odbywały się w Płocku i największych ośrodkach wokół Płocka. 

reklama

Wiceprezydent Zieliński apelował, żeby GDDKiA jak najszybciej wybrała wariant przebiegu S10 w okolicy Płocka. Od tego zależy rozbudowa drogi krajowej nr 60 do dwóch pasów w jedną stronę 

- Droga krajowa nr 60 przebiega przez centrum miasta. W ramach opracowywanej dokumentacji zadeklarowaliśmy, że będziemy chcieli przebieć dk60, żeby przebiegała jak najmniej przez centrum miasta - mówił Zieliński.

Przewodniczący Jaroszewski zapytał przedstawicieli GDDKiA kiedy zamierzają ogłosić wariant inwestorski "płockiego" odcinka.

- Przewidujemy, że przetarg na roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" ogłosimy w 2028 - przekazała przedstawicielka GDDKiA. 

reklama

W czerwcu 2025 roku mamy poznać rekomendowany wariant przebiegu trasy w okolicach Płocka. Na dziś 2 z 3 wariantów są przez Płock akceptowalne. 

- Przy tak długich odcinkach wybór wariantu zajmuje tyle czasu - tłumaczyła przedstawicielka GDDKiA.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych zakłada standarodowo, że wykonawca będzie miał 39 miesięcy, czyli 3 lata i 3 miesiące. Realnie drogą ekspresową S10 w optymistycznym wariancie pojedziemy w 2032, może 2031 roku. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu portalplock.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama