Odświeżony w 2018 roku Hyundai Elantra z początkiem roku trafił do polskich salonów. Nowa wersja prezentuje się jeszcze nowocześniej, ale nadal zachowuje wygląd klasycznej limuzyny.
Producent przeprowadził niewielki, aczkolwiek widoczny lifting swojego auta – lidera segmentu C. W oczy rzuca się odnowiony przedni pas, w który wkomponowano trójkątne, nadające Elantrze pazura reflektory. Opływowy kształt sprawia, że auto nie przytłacza swoją wielkością, ale mimo to żaden z pasażerów nie może narzekać na przestrzeń wewnątrz kokpitu, a i 458-litrowy bagażnik sporo pomieści.
Wnętrze Hyundaia Elantra nie przytłacza - jest prosto, minimalistycznie, ale przy tym estetycznie, intuicyjnie i ze smakiem. W odnowionej wersji projektanci postawili na lepszej jakości wykończenie. Kierowca wszelkie najpotrzebniejsze funkcje znajdzie w wielofunkcyjnej kierownicy, co w najnowszych modelach aut jest już standardem. Ciekawym rozwiązaniem jest za to schowek umieszczony pomiędzy fotelem kierowcy, a pasażera. Jest pojemny, można znaleźć w nim port USB dzięki, któremu w czasie podróży naładujemy telefon, a przy tym służy on za oparcie ręki przy zmianie biegów. Ciekawe rozwiązanie zwłaszcza dla tych, którzy sporo czasu spędzają w trasie i narzekają na ból nadgarstków.
Elantra jest autem uniwersalnym, bo sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dłuższej trasie. Przy parkowaniu w ciasnej zabudowie pomoże kamera cofania. Ważna dla wielu ekonomia jazdy jest w tym przypadku na wysokim poziomie: tuż po rozpoczęciu jazdy komputer pokazuje spalanie na poziomie około 9-10 litrów na 100 kilometrów, ale bardzo szybko spada do ok. 6,4l/100km. W czasie dwudniowych testów udało się zejść nawet do 5,8 litrów na 100km. To naprawdę dobry wynik jak na auto z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 i mocy 128 koni mechanicznych. W dodatku praca silnika, nawet na wysokich obrotach jest dobrze wyciszona i nie jest męcząca.
Narzekać nie mogą też pasażerowie i to zarówno ten siedzący z przodu, jak i podróżujący z tyłu. W wersji Comfort auto wyposażone jest w dwustrefową klimatyzację, więc nie ma problemu w dobraniu odpowiedniej temperatury. Tylna kanapa może pomieścić trzy osoby, ale jeśli pasażerów jest tylko dwóch, pomiędzy nimi można rozłożyć niewielki pulpit z miejscem na napoje. Siedzący z tyłu mogą także liczyć na swoje nawiewy i całkiem sporo miejsca na nogi.
Hyundai podobnie jak na wszystkie swoje auta w nowym modelu Elantra oferuje w standardzie 5- letnią gwarancję bez limitu kilometrów. To świetnie wykonane, estetyczne auto. Wydaje się, że stosunek ceny do jakości został zoptymalizowany.
Nowy Hyundai Elantra jest dostępny w salonach i można go kupić już od 69 900 zł.
Zapraszamy do salonu Hyundaia w Płocku przy ul. Wyszogrodzkiej 114.