W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, mundurowi zalecają ograniczenie osobistych wizyt w jednostkach policji, związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu. Do dyspozycji mieszkańców pozostają numery telefonów dostępne na stronach internetowych oraz, w przypadku zgłoszeń alarmowych, numery 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz kontakt z jednostkami policji i dzielnicowym za pomocą aplikacji mobilnej "Moja Komenda".
Wizyty w jednostkach policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej ilości nieznanych nam osób. Oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami.
Dlatego policja apeluje, by - jeśli nie jest to konieczne - nie dokonywać zgłoszeń bezpośrednio w jednostkach policji, a zrobić to telefonicznie lub za pośrednictwem internetu.
- Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, otrzymają Państwo instrukcje, co do dalszego postępowania. Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci - wyjaśniają mundurowi.