Policja ostrzega przed nowym atakiem oszustów. Tym razem dotyczą one płatności przez telefon komórkowy.
Oszuści podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i piszą pilną prośbę o pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto osoby oszukanej.
Jak działa ta metoda? Oszuści podszywają się pod osobę znajomą, którą mamy w swoich kontaktach w komunikatorze. Wysyłają nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja np. zgubiony portfel, skradziona torebka, brak pieniędzy na powrót do domu, itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego.
Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i wygenerować kod BLIK do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu” i potwierdzić. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.
- Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę nie działajmy pochopnie - podaje policja. - Trzeba sprawdzić czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i najlepiej do tej osoby zadzownić.