Rozwój technologii i nowych mediów wymaga od przedsiębiorców podejmowania coraz to nowszych działań w celu promowania swoich firm, usług i towarów. Nie wystarczą już ulotki, wizytówki, reklamy w radiu i telewizji, czy banery. Przydaje się również coś takiego, jak seo i Internet.
- Początki nie należą do łatwych
- Reklama tradycyjna
- Marketing internetowy
Początki nie należą do łatwych
Przeanalizujmy, jaką mamy konkurencję na rynku – tutaj warto się zastanowić, czy chcemy prowadzić biznes lokalny, czy ogólnopolski na przykład. Kolejnym elementem, o który warto zadbać jest zatrudnienie pracowników. To oczywiście wydatek, jednak pamiętajmy, że nie damy radę samemu wszystkiego robić. Dlaczego? Po pierwsze nie rozdwoimy się, a po drugie nie mamy kwalifikacji, by robić wszystko. Kogo więc zatrudniamy? Podwykonawców, osoby biorące udział w czynnej produkcji towarów lub usług. Ponadto przyda się również księgowa i dobry marketingowiec.
Reklama tradycyjna
Gdy już mamy założona firmę, która prosperuje, zajmijmy się reklamą. Zarówno w przypadku przedsiębiorstw, czy nadawców lokalnych, jak i ogólnopolskich potrzebujemy zakomunikować szerokiemu gronu naszych odbiorców, czy potencjalnych klientów, że wchodzimy na rynek. Możemy zainwestować w banery, ulotki, wizytówki, czy inne gadżety takie, jak długopisy i bryloczki. Warto zorganizować także wydarzenie będące uroczystym otwarciem firmy. Wejście w rolę sponsora i poparcie inicjatywy społecznej, czy kulturalnej również dobrze świadczy o firmie. Przy okazji docieramy do naszych odbiorców. Ponadto promujemy się też w mediach: prasie, telewizji, czy radiu oraz – co ważne – w Internecie. O tym ostatnim medium zaraz szerzej opowiemy, bo w grę wchodzi pozycjonowanie stron internetowych.
Marketing internetowy
W dobie XXI wieku pierwszym miejscem, w którym poszukujemy informacji jest Internet. Dlatego tez nie tylko musimy w nim zaistnieć, zakładając stronę internetowa lub bloga, ale również wypromować witrynę, a konkretnie wypozycjonować w Google’u. Dlaczego? Niewiele osób przeszukuje wszystkie strony wcześniej wspomnianej wyszukiwarki. Najczęściej zwracamy uwagę na wyniki znajdujące się na pierwszej stronie, może drugiej. Potrzebujemy najskuteczniejszego pozycjonowania. Potrzebujemy agencji SEO lub osoby, która się tym zajmie. To kwestia zatrudnienia.