W piątek w Szkole Podstawowej nr 1 odbyło się spotkanie dotyczące funkcjonowania gostynińskich szkół podstawowych od przyszłego roku szkolnego. Jak przedstawia się wstępna analiza liczbowa po reformie systemu edukacji?
W ubiegłym tygodniu podczas spotkania w SP1 dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół i Przedszkoli Michał Łoś przedstawił wstępną analizę liczbową, jak funkcjonowałyby gostynińskie placówki. Przyjmijmy, że wszyscy uczniowie uzyskają promocję do następnych klas oraz nabór dzieci do szkół zostanie przeprowadzony zgodnie z planem.
W przyszłym roku szkolnym w Szkole Podstawowej nr 1 ma być 10 oddziałów młodszych oraz 16 oddziałów starszych. W nowo powstałej Szkole Podstawowej nr 5 mają być tylko 3 odziały młodsze i 5 oddziałów starszych, natomiast w Szkole Podstawowej nr 3, która będzie połączona z dawnym Gimnazjum nr 2 ma być 12 oddziałów młodszych oraz 15 oddziałów starszych + 6 oddziałów starszych w dawnym G2.
Następny rok szkolny po reformie 2018/19 przedstawia się następująco:
- SP1: 8 klas młodszych, 21 klas starszych
- SP5: 6 klas młodszych, 2 klasy starsze
- SP3: 9 klas młodszych, 21 klas starszych + 3 klasy starsze w G2
Największą niespodzianką dla uczniów, nauczycieli i rodziców może być rok szkolny 2019/20. Właśnie wtedy gostynińskie podstawówki opuszczą ósme klasy oraz dawne klasy trzecie gimnazjum. Wstępna analiza liczbowa na ten rok przedstawia się następująco: SP1 - 9 klas młodszych oraz 19 klas starszych, SP5 - 8 klas młodszych i brak klas starszych oraz SP3 - 9 klas młodszych i aż 21 klas starszych. Co natomiast z dawnym Gimnazjum nr 2? Zgodnie z analizą dyrektora Miejskiego Zespołu Szkół i Przedszkoli Michała Łosia, w roku szkolnym 2019/20 będą funkcjonować trzy gostynińskie podstawówki, a dawne gimnazjum, które zostało włączone do SP3 wygaśnie.
Jaki los czeka nauczycieli z dawnego Gimnazjum nr 2? Nic nie jest pewne, natomiast Michał Łoś zapewnia, że gostynińscy nauczyciele, którzy stracą pracę przez nowo wprowadzoną reformę edukacji, będą brani pod uwagę w pierwszej kolejności do pracy w szkole.