Reklama outdoorowa może być dźwignią dla Twojego biznesu. Sprawdź, w co zainwestować!
Jednym z najbardziej rozpowszechnionych nośników reklamy jest outdoor. Firmy, szczególnie reprezentanci dużych marek, dwoją się i troją, żeby za pomocą niespotykanych i pomysłowych billboardów czy plakatów przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Ale czy to się w ogóle opłaca? Jakie są plusy inwestowania w taką formę promocji produktów czy usług? I wreszcie: dla kogo przeznaczona jest reklama zewnętrzna? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Billboardy, litery 3D, multimedia: to one odpowiadają na potrzeby odbiorcy
Proste, nieruchome plakaty są skuteczne, ale powoli przestają wystarczać reklamodawcom. Ich miejsce nieuchronnie zajmują multimedialne nośniki. Widać to zwłaszcza w galeriach handlowych, gdzie obrazy obecne na ekranach dopasowywane są do aktualnych wyprzedaży czy ofert. Reklamy nie są też ich jedyną treścią, ponieważ przedstawiają one codzienne informacje, jak prognoza pogody albo imieniny. Innym nowoczesnym sposobem na zareklamowanie swoich usług są podświetlane litery 3D , coraz częściej stosowane zamiast szyldu nad wejściem do sklepu lub siedziby przedsiębiorstwa. Dzięki nim Twoja firma będzie widoczna z daleka, bez względu na porę dnia.
Duży format pozwala na odpowiednie wyeksponowanie treści reklamowej
Pewnie nie raz podczas przymusowego postoju w miejskich korkach próbowałeś umilić sobie oczekiwanie obserwowaniem mijanych reklam. Albo w trakcie jazdy po autostradzie Twoją uwagę zwracały rozstawione na jej poboczach tablice. Wszystkie nośniki, które zauważałeś po sekundzie, posiadają jedną wspólną cechę – spore rozmiary. To sprawia, że wręcz rzucają się w oczy i nie sposób je ominąć lub zlekceważyć. Nie dziwi więc fakt, iż niemal wszystkie firmy decydują się na taką reklamę. Mają bowiem gwarancję, że ich oferta nie tylko nie zniknie w tłumie innych, ale również zachęci odbiorców do kupna produktów albo skorzystania z usług. Niektórzy wybierają billboardy podświetlane, aby rozszerzyć swoją działalność także na godziny wieczorne oraz nocne.
Reklama outdoorowa dociera do wielu klientów w tym samym czasie
Kiedy w telewizji rozpoczyna się blok reklamowy, sporo ludzi po prostu przełącza na inny kanał albo całkowicie wyłącza sprzęt. Internauci instalują specjalne wtyczki ograniczające widoczność banerów promocyjnych. Twoja reklama może więc nie dotrzeć do tak dużej liczby osób, jaką zakładałeś. Inaczej jest z nośnikami outdoorowymi. W momencie, gdy billboard czy tablica promujące Twoją firmę zawisną na ścianie budynku, jego mimowolnymi odbiorcami stają się wszyscy przechodzący. Nie da się od niej uciec, jak od telewizyjnych spotów. Nawet jeżeli ktoś odwróci wzrok, mimowolnie zapamięta reklamę albo dostrzeże ją następnym razem. Dlatego firmy produkujące nośniki zewnętrzne, jak na przykład WarMax, nieustannie zachęcają do stosowania tego typu rozwiązań.