Politycy samorządowi, ale i posłowie, czy przedstawiciele Rządu - wczoraj do sali kolumnowej Zamku zawitali goście z całej Polski. Odbyła się tam bowiem konferencja pod nazwą ?Kształcenie kierowców ? jak dostosować program szkół branżowych do narastających potrzeb rynku pracy? . Organizatorem tego przedsięwzięcia było Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce oraz Starostwo Powiatowe w Gostyninie. Patronat Honorowy nad konferencją objął Minister Infrastruktury i Budownictwa Pan Andrzej Adamczyk.
Gostynińskie Centrum Edukacyjne jako jedna z pierwszych w Polsce rozpoczęła kształcenie w zawodzie kierowca mechanik. Ponadto powiat gostyniński jako jeden z kilku samorządów, aktywnie uczestniczy w procesie dostosowywania zmian podstawy programowej w tym zawodzie, tak aby absolwent szkoły uzyskiwał uprawnienia kierowcy zawodowego. Aktualnie mamy w kraju już 45 szkół, które mimo niedoskonałości przepisów zdecydowały się uczyć przyszłych kierowców. Konferencja była aktywną formą wymiany zdań, opinii jak również spostrzeżeń rozpoczętego procesu kształcenia w tym zawodzie. Moderatorem dyskusji był znany dziennikarz telewizyjny Sławomir Jeneralski, natomiast wśród prelegentów znaleźli się: Jan Buczek, prezes ZMPD, starosta gostyniński Tomasz Matuszewski, Aurelia Michałowska - mazowiecki kurator oświaty, posłowie na sejm RP: Stanisław Żmijan i Bogdan Rzońca, Emilia Maciejewska z Ministerstwa Edukacji Narodowej, Krzysztof Lewczak i Jakub Zbudzki z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Euzebiusz Jasiński ZMPD oraz Andrzej Reder Dyrektor GCE. Ponadto głos w dyskusji zabierali dyrektorzy szkół kształcących przyszłych kierowców, przewoźnicy drogowi jako pracodawcy kierowców, egzaminatorzy i instruktorzy nauki jazdy, przedstawiciele organizacji związkowych działających w branży transportowej oraz wielu innych.
Uczestnikom spotkania udało się wypracować wspólne stanowisko i wniosek, który zostanie przekazany do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej z propozycją zmian programowych, które dają możliwość nadawania w trakcie procesu kształcenia pełnych kwalifikacji kierowcy zawodowego.