Z 5,9 procent w 2014 do zaledwie 2,5 procent w 2017 roku spadła liczba stacji paliw, na których Inspekcja Handlowa stwierdziła złą jakość paliwa. Wśród 39 obiektów, na których stwierdzone zostały nieprawidłowości, nie ma żadnego działającego w powiecie gostynińskim. Dwie najbliższe stacje ze złej jakości paliwem znajdują się w Łodzi.
Zatankowanie paliwa o niewłaściwych parametrach może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Co ciekawe, zdecydowana większość problemów związana jest z silnikami dieslowskimi.
Najpoważniejszą nieprawidłowością, która dotyczy benzyny, jest niewłaściwa prężność par. Może ona prowadzić (szczególnie jeśli jest zbyt wysoka) do powstania korków parowych, dławienia się silnika, a w skrajnym przypadku nawet do zatrzymania pracującej jednostki napędowej.
Lista nieprawidłowości oleju napędowego jest dużo bardziej poważna. Przy paliwie zimowym zdarza się nieodpowiedni skład frakcyjny. Paliwo nie spala się w wówczas w całości, przez co powstaje niszczący wtryskiwacze nagar.
Niewłaściwa odporność na utlenianie oleju napędowego może sprawić, że zatkają się dysze wtryskiwaczy. Zła temperatura zapłonu może zwiększyć emisję szkodliwych substancji do środowiska, a także prowadzić do złej pracy silnika. Przekroczenie normy zawartości siarki to osadzanie się nagaru w silniku oraz szybsze zużywanie się katalizatora.