Wszelkie materiały drukowane, z których firma korzysta w toku swojej działalności i prowadzenia kampanii marketingowych, powinny być zaprojektowane i wykonane z należytą starannością. Wśród nich ważne miejsce od lat zajmują ulotki reklamowe. Umiejętne korzystanie z nich pozwala na efektywne zdobywanie nowych klientów, skłonnych dokonać zakupu promowanych towarów i usług.
Ulotki Reklamowe - Jak z nich korzystać aby zdobyć klientów?
Wszelkie materiały drukowane, z których firma korzysta w toku swojej działalności i prowadzenia kampanii marketingowych, powinny być zaprojektowane i wykonane z należytą starannością. Wśród nich ważne miejsce od lat zajmują ulotki reklamowe. Umiejętne korzystanie z nich pozwala na efektywne zdobywanie nowych klientów, skłonnych dokonać zakupu promowanych towarów i usług.
Funkcje spełniane przez ulotki reklamowe
Ulotkę uznaje się za najbardziej tradycyjną formę reklamy drukowanej, wykorzystywanej zarówno w formie reklamy outdoorowej, jak i indoorowej. Ulotki należy utożsamiać jak wizualną reklamę, łatwą do zastosowania w praktyce. W swoich kampaniach reklamowych może je wykorzystywać każda firma, ale nie wszystkie będą dzięki takiej formie reklamy zdobywać nowych klientów.
Klient może sięgnąć po ulotki wszędzie - są mu wrzucane do skrzynki na listy, układane w stosy przy wejściu do mieszkania, wręczane na ulicy i wykładane w przestrzeni publicznej. Zdecydowana większość ulotek trafia do kosza, a konwersja takiej formy reklamy jest bardzo niska. Można to zmienić, projektując i tworząc ulotki przykuwające uwagę potencjalnych klientów. Jak tego dokonać?
Treść i wygląd ulotki
Projektowanie ulotki należy rozpocząć od wskazania grupy docelowej, do której chcemy za jej pośrednictwem dotrzeć. Istotne jest wykazanie potrzeb i preferencji potencjalnych klientów i dopasowanie do nich wyglądu ulotki. Większa część naszego społeczeństwa to wzrokowcy, dlatego grafika ulotki powinna przyciągać uwagę. Pod względem wizualnym i technicznym ulotka powinna być atrakcyjna dla odbiorcy, podobnie jak jej treść merytoryczna.
Rozmiar ulotki również wbrew pozorom ma znaczenie dla kreowania pozytywnego wizerunku firmy i skutecznego zdobywania klientów. Najczęściej na rynku pojawiają się niewielkie ulotki w formacie A5, które są tanie i łatwe do pozyskania. Jest to według wielu firm i ekspertów z zakresu marketingu, optymalne rozwiązanie, ponieważ za niewielką cenę można umieścić na ulotce stosunkowo dużą ilość informacji na temat produktów firmy, jej oferty usług czy też o samej marce. Zmieści się na niej nawet cennik czy kupon promocyjny.
W firmach zajmujących się usługami poligraficznymi i drukarskimi, m.in. w firmie drukpolska.pl można jednak zamówić wiele innych formatów ulotek, między innymi A4, czy DL. Format DL to jedna trzecia standardowego arkusza A4 i najczęściej jest wykorzystywany jako ulotka składana, atrakcyjna dla odbiorcy i skłaniająca go do zapoznania się z jej treścią. To klient musi zdecydować, jaki format będzie dla niego odpowiedni.