Na obradach połączonych komisji rady miasta, w której udział wzięli kibice, prezydent Andrzej Nowakowski zakomunikował jasno: celem sportowym Wisły Płock w sezonie 2023/24 jest awand do Ekstraklasy. W rozmowie z nami włodarz miasta przyznał, że miasto utrzyma poziom wsparcia - co roku Płock przekazuje Wiśle ok. 7 mln złotych. To już sporo jak na I ligę, ale do magicznej bariery 10 mln złotych jeszcze trochę brakuje. Z takimi pieniędzmi, przy dobrym zarządzaniu, można myśleć o awansie.
Sponsorem strategicznym Wisły Płock jest PKN ORLEN. Koncern wrócił na koszulki Nafciarzy w sezonie 2016/17 i od tamtej pory nieprzerwanie sponsoruje klub. W 2022 roku po raz pierwszy w najnowszej historii podpisano dwuletnią umowę. Jak przyznała na wspomnianej komisji radna Wioletta Kulpa, umowa pomiędzy klubem a koncernem obowiązuje tylko w rozgrywkach Ekstraklasy. W I lidze dofinansowanie ze strony PKN ORLEN mogłoby ważyć bardzo dużo, nawet 20 proc. budżetu.
Wisła wciąż nie ma nowego prezesa, a do tego czasu ciągłość pracy podtrzymuje Tomasz Marzec. W poniedziałek 5 czerwca prezes spotkał się w warszawskiej siedzibe koncernu z Agatą Pniewską, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN. Zapytaliśmy biuro prasowe koncernu o wynik rozmów, wolę pozostania sponsorem Wisły Płock i ewentualną kwotę, na jaką mógłby liczyć klub.
- Potwierdzamy, że ORLEN i Wisła Płock prowadzą rozmowy dotyczące możliwości kontynuowania współpracy sponsorskiej. Żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte, ale kiedy to nastąpi będziemy o nich informować w oficjalnych kanałach komunikacji. Zaznaczamy jednak, że ORLEN nie informuje o szczegółach współpracy z partnerami, w tym o kwotach, na jakie opiewają umowy zawierane przez Spółkę - przekazało biuro prasowe PKN ORLEN.
Można jednak domniemywać, że PKN ORLEN nie wycofa się ze sponsorowania Wisły. Prezes Daniel Obajtek wielokrotnie powtarzał, że w Płocku bije serce koncernu, to w Płocku powstaje jedna z największych inwestycji koncernu - instalacja Olefin III. Trzeba jednak usiąść jednak jeszcze raz do rozmów i negocjować warunki, bo sporo się zmieniło.
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę, że Wisła Płock w I lidze ma do zaoferowania mniejszą ekspozycję. Oglądalność rozgrywek I ligi jest znacznie mniejsza. Z drugiej strony Nafciarze w końcu będą grali na nowoczesnym stadionie, który daje możliwości ekspozycji marki na zupełnie nowym poziomie. Poza tym dyrektor Pniewska w opublikowanym w styczniu na Portalu Płock wywiadzie przyznała, że sponsoring w Płocku nie zależy tylko od wyliczeń profesjonalistów. Warto też podkreślić, że koncern nie wycofał się ze sponsorowania Wisły Kraków po spadku do I ligi.
Klub musi się śpieszyć z przygotowaniem oferty dla PKN ORLEN. Nafciarze wracają do treningów już 19 czerwca, a już 28 czerwca wyjadą na obóz do Słowacji. Zapewne przez całe lato będą dokonywane ruchy, ale warto wiedzieć, w jakich ramach finansowych można się poruszać.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.