reklama

Zanim wynajmiesz agencję SEM z Warszawy - słownik najważniejszych terminów marketingu internetowego

Opublikowano:
Autor:

Zanim wynajmiesz agencję SEM z Warszawy - słownik najważniejszych terminów marketingu internetowego - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDzięki naszemu mini przewodnikowi, marketing internetowy nie będzie już dla ciebie czarną magią. Skorzystasz z tej wiedzy np. jeśli wpisujesz w Google hasło “agencja sem Warszawa” i chcesz wynająć firmę, która wypromuje twój sklep internetowy, serwis lub witrynę.

Dzięki naszemu mini przewodnikowi, marketing internetowy nie będzie już dla ciebie czarną magią. Skorzystasz z tej wiedzy np. jeśli wpisujesz w Google hasło “agencja sem Warszawa” i chcesz wynająć firmę, która wypromuje twój sklep internetowy, serwis lub witrynę.

SEO co to jest? A SEM, Pay Per Click, pozycjonowanie stron www, optymalizacja strony czy linki sponsorowane? Oto podstawowe informacje dla osób zielonych z marketingu internetowego.

Szukasz agencji SEM z Warszawy? Poznaj najważniejsze terminy

Pozycjonowanie stron internetowych to jedno z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Dzięki m.in. zdobyciu wartościowych linków prowadzących do witryny czy zadbaniu o jej optymalizację (m.in. poprawa treści, odpowiednie użycie dobrze dobranych słów kluczowych, prawidłowa budowa strony www), odnośniki do twojej strony znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Optymalizacja, z angielskiego SEO (Search Engine Optimization), to działania poprawiające jakość treści zawartych na stronie (tekstów, filmów, zdjęć) oraz struktury i treści kodu. SEO to element pozycjonowania stron, choć dość często oba terminy bywają stosowane zamiennie.

SEM czyli Search Engine Marketing, to kapelusz w którym mieszczą się wszystkie działania związane z promowaniem strony w wyszukiwarkach internetowych. Często SEM jest przedstawiany jako połączenie SEO (pozycjonowania stron) i PPC (linki sponsorowane): SEO+PPC=SEM. Możesz też spotkać określenie, że SEM to działania łączone: troska o organiczne wyniki wyszukiwania oraz płatną promocję.

Organiczne wyniki wyszukiwania powstają na bazie informacji zebranych przez roboty wyszukiwarek. To linki prowadzące do stron wybranych pod kątem fraz kluczowych użytych przez użytkownika wyszukiwarki. Im strona lepiej odpowiada na pytanie (zawiera bardziej użyteczne i kompletne informacje), tym wyżej znajdzie się w rankingu.

PPC to skrót od Pay Per Click czyli sposobu rozliczenia reklamy Google. Po uruchomieniu takiej formy reklamy internetowej, na stronie z wynikami wyszukiwania (np. po wpisaniu frazy kluczowej “agencja seo warszawa”) pojawią się wyniki organiczne czyli bezpłatne oraz linki sponsorowane (najczęściej na górze strony i na dole). Płacisz Google tylko za kliknięcie w link prowadzący do twojej witryny. Potocznie użycie linków sponsorowanych nazywa się kampanią Adwords (to dawna nazwa, teraz zmieniona na Google Ads).

Frazy kluczowe (słowa kluczowe): słowa wpisywane przez internautów w pasku wyszukiwania. Np. jeśli szukasz noclegu w Warszawie, to najpewniej wpiszesz: “Warszawa hotel”, “Warszawa spanie”, “Warszawa noclegi” itp. Frazy kluczowe są szalenie ważne jeśli chcesz, żeby twoja strona znalazła się wysoko w rankingach Google. Dlatego specjalista z agencji interaktywnej podczas optymalizacji strony, nasyca treści na stronie frazami kluczowi związanymi z profilem witryny.

Audyt SEO, to analiza kondycji e-sklepu czy innego serwisu, wykonywana przez firmę, która ma zająć się pozycjonowanie strony. Profesjonalna agencja SEO z Warszawy (wśród takich firm wyróżnia się agencja reklamowa D2M) czy innego miasta, dopiero po zbadaniu mocnych i słabych stron witryny, może przygotować plan naprawczy i działania promocyjne.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE