reklama
reklama

Dokładne określenie efektywności kampanii reklamowych: jak call tracking zmienia grę

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Dokładne określenie efektywności kampanii reklamowych: jak call tracking zmienia grę - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle
reklama

Jeszcze ponad wiek temu przedsiębiorcy narzekali, że nie mają narzędzi do oceny reklamy: "Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, jest marnowana. Gdybym tylko wiedział, która połowa". Od tego czasu pojawiło się narzędzie, które pomaga wyciągać właściwe wnioski ― call tracking. Dowiedzmy się, jak call tracking pomaga nowoczesnym firmom analizować efektywność marketingu.

Główne trendy na rynku reklamowym

Reklama ― siła napędowa biznesu. Bez niej niemożliwe jest dotarcie do potencjalnych zamawiających i kupujących z informacją o produkcie czy usłudze. Ale która kampania jest najbardziej efektywna? Oczywiście ta, która przynosi firmie zapytania od zainteresowanych klientów: wiadomości na czacie, wypełnienie formularza online, telefony itp.W większości sektorów biznesowych rozmowa telefoniczna wciąż jest głównym kanałem komunikacji z klientami. To właśnie podczas rozmowy menedżer może lepiej zrozumieć potrzeby i zaproponować indywidualne rozwiązania, odpowiedzieć na pytania, doradzić, zainteresować przyszłego kupującego.Dlatego konwersja na rozmowę telefoniczną jest ważnym wskaźnikiem efektywności reklamy.

reklama

Call tracking jako narzędzie oceny efektywności kampanii reklamowych

Wyobraź sobie, że sklep uruchomił promocję i otrzymał sto telefonów już pierwszego dnia. Taki sukces może być przypadkiem lub regularnością.W pierwszym przypadku marketer nie wie, które kampanie i słowa kluczowe przyniosły połączenia, ponieważ Google Analytics "nie widzi" tych konwersji offline. Powtórzenie wyniku jest możliwe tylko na chybił trafił.W drugim przypadku dokładnie wiadomo, która reklama przynosi połączenia ― aż do słowa kluczowego. Wtedy na pomoc przychodzi call tracking. Dzięki jego danym wiadomo, gdzie inwestować budżet, aby nadal generować jakościowe leady.Co to jest call trackingCall tracking to technologia, która łączy telefon wykonany na stronie firmy ze źródłem reklamowym, które sprowadziło użytkownika na tę stronę. Dzięki call tracking marketer, analityk czy właściciel firmy dokładnie wiedzą, które kampanie reklamowe są efektywne, ponieważ to one przynoszą telefoniczne połączenia od zainteresowanych osób.Korzyści z użycia call trackingu w reklamieJeśli dla twojego biznesu ważne są także rozmowy telefoniczne, zarówno jako pierwszy "punkt kontaktu", jak i kanał komunikacji, call tracking przyniesie ci szereg korzyści:możliwość dokładnego mierzenia i oceny wyników marketingu;prawidłowy podział budżetu marketingowego ― wyłączenie reklam, które marnują pieniądze, ale nie przynoszą wyników, i inwestowanie w skuteczne kampanie;wzrost konwersji i sprzedaży.

reklama

Kluczowe aspekty pomiaru efektywności kampanii reklamowych za pomocą call trackingu

Dane call trackingu są zbierane w szczegółowe raporty, które obejmują:ogólne informacje o połączeniu: data i czas, numer telefonu, menedżer, który odebrał połączenie;nagranie rozmowy;dane o źródle reklamowym rozmowy.Te raporty pozwalają dokonać dokładnej oceny pracy marketingu i sprzedaży w następujących kluczowych aspektach:efektywność kampanii reklamowych: które ogłoszenie, fraza kluczowa, kreatywność najlepiej działają, a także zgodność reklamy z rzeczywistymi zapytaniami użytkowników;wskaźnik konwersji: ile użytkowników zadzwoniło, ile z nich stało się kupującymi;stosunek przyjętych do pominiętych połączeń: wysoki wskaźnik tych ostatnich to jedna z przyczyn "wycieku" budżetu;jakość komunikacji: nagrania rozmów pozwalają ocenić ogólny poziom obsługi zgłoszeń i indywidualne osiągnięcia każdego menedżera.

reklama

Rzeczywiste przykłady udanego wykorzystania call trackingu

Doświadczenia klientów Ringostat, którzy podłączyli call trackingu, świadczą o skuteczności technologii. Case studies sklepów, producentów, agencji, placówek edukacyjnych i medycznych pokazują wzrost konwersji strony i liczby połączeń, wzrost sprzedaży produktów i usług, poprawę obsługi przychodzących połączeń i zmniejszenie liczby pominiętych połączeń.Wskaźniki mogą być różne, ponieważ zależą od specyfiki każdej firmy, ale zawsze potwierdzają zgodność narzędzia z potrzebami i celami biznesu.

Wnioski

Call tracking to potężne narzędzie i cenna pomoc dla właściciela firmy, analityka sprzedaży, marketera.Dokładność danych call trackingu Ringostat wynosi 97%, co pozwala z pewnością analizować efektywność reklamy. Raporty pokażą, które kampanie, słowa kluczowe, kreatywy przynoszą zapytania od zainteresowanych użytkowników, a które tylko marnują budżet marketingowy. To pozwoli na przesunięcie środków i uzyskanie wyższych wskaźników konwersji.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama