Jak zwrócić uwagę konsumentów poprzez etykietę? Poznaj potrzeby milenialsów i generacji Z

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak zwrócić uwagę konsumentów poprzez etykietę? Poznaj potrzeby milenialsów i generacji Z - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Dzisiaj niczym na dłoni dostrzegamy, jak rynek handlu odwołuje się do potrzeb określonych grup konsumenckich. Kiedyś wszystko rozwijało się powoli. Obecnie jednak mówimy o różnych pokoleniach na przestrzeni niewielu lat. Zauważamy istotne różnice już między pokoleniem Z, a więc ludźmi urodzonymi po 1995 roku, a pokoleniem Y, czyli milenialsami, którzy rodzili się po 1980 roku. To te dwa pokolenia są pokoleniami przyszłości w branżach konsumenckich. Pokolenie Z dopiero od niedawna czynnie kupuje i, jak pokazują już pierwsze statystyki, o wiele częściej online. Tutaj pojawia się pierwsze pytanie – jakie są ich oczekiwania względem produktów? Towar wszakże jest odpowiedzią na potrzebę, a tę trzeba dobrze określić, aby wyjść naprzeciw i wiedzieć, jak zwrócić uwagę konsumentów.

Milenialsi i generacja Z. Kim są i czego oczekują?

Milenialsi (pokolenie Y) to osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem. Oczywiście istnieją pewne wahania w kwestii wieku. To pokolenie, które jeszcze w młodości (mniejszej lub większej) funkcjonowały ze światem online. Ich dzieciństwo więc przypadło na czasy rozwoju gier i powstawaniu social media. Jeśli chodzi o konsumpcję, są oni bardzo wyedukowani i informacji o produktach wyszukują w internecie. Zwracają oni uwagę na trendy i na ochronę środowiska. Czytają etykiety (o których szerzej później) i studiują składy produktów. Pokolenie Z, czyli pokolenie ludzi urodzonych od 1995 roku do 2010, dopiero wkracza w rynek. Ta generacja funkcjonowała już w pełni scyfryzowanym świecie. Spędzają relatywnie mało czasu w tak zwanym realnym świecie. To sprawia, że mają ogromne ambicje, są otwarci i bezpośredni, często nie respektują „staroświeckich” norm społecznych, kochają kontakt z ludźmi, angażują się w społeczeństwo, a praktycznie całą wiedzę czerpią z internetu. Jak wykorzystać te informacje, aby zachęcić ich do zakupu naszego produktu?

 

Konkurencja o uwagę konsumentów jest ogromna. Jak przykuć ich uwagę swoim produktem?

Choć poprzedni akapit był skrótowy i wymaga wielu uzupełnień, to można wyciągnąć z tego wiele treści, która przyda się każdemu przedsiębiorcy. Przede wszystkim zauważalne są pewne podobieństwa tych generacji. Po pierwsze warto zacząć od ich dbałości o ekologię. „Gen Z” i Milenialsi to krótko mówiąc osoby, które nie chcą dokładać ręki do zanieczyszczania środowiska. Dlatego też etykieta powinna zawierać informacje o tym, co w produkcie jest ekologicznego. Co istotne, obie grupy doceniają marki, które są zaangażowane społecznie. Są tysiące produktów skoncentrowanych na określoną potrzebę. A więc jak zwrócić uwagę obu grup? Przede wszystkim warto połączyć naturalizm z modernizmem. Żywe barwy, atrakcyjne grafiki, a także rozsądny skład, sygnalizatory jakości premium – to wszystko okaże się ważne. Etykiety więc muszą być nowoczesne. Takie też oferuje na przykład firma Grafpress, którą znajdziesz na stronie https://etykieta.info.pl/etykiety-na-produkty/. W swojej ofercie uwzględniają ponadto przygotowanie projektu, co z całą pewnością okaże się bardzo pomocne. Sprawdź ich stronę i postaw na świetne jakościowo etykiety.

 

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE