Reklama

Reklama

Materiały POS – o czym mowa?

Opublikowano: wt, 19 paź 2021 08:23
Autor:

Materiały POS – o czym mowa? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Lifestyle Materiały POS stosowane są w strategii marketingowej już od dłuższego czasu. To wszelkiego typu nośniki reklamy zwracające uwagę konsumenta i zwiększające sprzedaż wybranych produktów lub usług. Czym są materiały POS jak wpływają na decyzje zakupowe konsumentów? Podpowiadamy.

Reklama

Czym są materiały POS?

POS to skrót od angielskiego point of sale. To forma reklamy wykorzystująca różnego rodzaju nośniki reklamowe umiejscowione w sklepie lub obiekcie usługowym. Możemy je podzielić na materiały miękkie i twarde. Materiały miękkie to naklejki woblery, czy wlepki — są one tanie, ale ich trwałość jest stosunkowo niewielka. Drugi rodzaj to permanentne POS, czyli wykonane z twardszych materiałów takich jak drewno, metal, czy plastik. Materiały te mogą spełniać funkcje nie tylko wizerunkową i promocyjną przez możliwość umieszczania na nich haseł i przyciąganie uwagi klienta, ale również skuteczne samodzielne miejsce sprzedaży.

Rodzaje materiałów POS

Materiały POS możemy podzielić na te, które przeznaczone są na ladę — są to wszelkie dyspensery na ulotki, standy i podajniki — ich zadaniem jest reklamowanie produktu i udostępnianie jego próbek. Kolejne to materiały przeznaczone na półkę — są to zawieszki, woblery czy poziome taśmy reklamowe, które porządkują produkty na półce i oddzielają je od artykułów konkurencji. Następny rodzaj to materiały przeznaczone na sufit — są to wiszące plakaty, czy flagi, możemy mieć również materiały przeznaczone na podłogę — są to stojaki, stoiska degustacyjne, potykacze, rollery, naklejki podłogowe, czy taśmy, które służą do ozdobienia wysp prezentacyjnych i odpowiedniej ekspozycji towarów. Pozostałe materiały to wszelkiego rodzaju naklejki, broszury, ulotki itp.

Zalety materiałów POS

Największą zaletą takich materiałów jest ich pozytywny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Stosowanie POS może pomóc zwiększyć sprzedaż produktów, dzięki temu, że przyciągniemy uwagę klienta. Mogą one przyczynić się również do zwiększenia rozpoznawalności marki. Mimo że wydawałoby się, że nowoczesny marketing skupia się już wyłącznie na reklamie internetowej lub telewizyjnej, to tradycyjna forma w postaci plakatów, broszur czy stojaków nadal działa, ponieważ klient zapamiętuje to co widział w sklepie. Na tej podstawie dokonuje swoich decyzji zakupowych. Ważne jest, aby umiejętnie dobrać rodzaj materiału POS i tego, w jaki sposób go użyć, ponieważ na przykład jeżeli na niewielkiej przestrzeni nagromadzimy ich zbyt wiele, możemy osiągnąć szum informacyjny, co da nam efekt odwrotny do zamierzonego. Dlatego decydując się na konkretne materiały POS warto zasięgnąć rady specjalistów.

 

 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE