Od czwartku, 1 sierpnia można składać wnioski o nowy dodatek finansowy. Bon energetyczny, bo o nim mowa, przysługuje gospodarstwom domowym, których przeciętne miesięczne dochody w 2023 roku nie przekroczyły 2500 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
Nowy dodatek dla gospodarstw domowych. Od tego zależy kwota dofinansowania
Jak już wcześniej informowała Paulina Hennig-Kloska, Minister Klimatu i Środowiska, jednorazowe świadczenie pieniężne przeznaczone jest dla ok. 3,5 mln gospodarstw domowych o niższych dochodach.Wysokość bonu energetycznego wynosi:
- dla jednoosobowego gospodarstwa domowego: 300 zł,
- dla gospodarstwa domowego liczącego 2 lub 3 osoby: 400 zł,
- dla gospodarstwa domowego liczącego 4 lub 5 osób: 500 zł,
- dla gospodarstwa domowego liczącego 6 osób lub więcej: 600 zł.
Gospodarstwom domowym, których główne źródło ogrzewania jest zasilane energią elektryczną i zostało wpisane lub zgłoszone do CEEB do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy, przysługuje podwójna kwota bonu energetycznego, to znaczy gospodarstwo liczące np. 6 osób otrzyma nie 600, ale 1200 złotych.
Jeśli kryterium dochodowe zostanie przekroczone, dalej istnieje możliwość ubiegania się o bon energetyczny – w tym przypadku obowiązuje zasada złotówka za złotówkę, dzięki której dalej przysługuje prawo do świadczenia. W takim przypadku kwota świadczenia będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł
– informuje resort Klimatu i Środowiska.
Bon energetyczny. Te pytania znajdziesz we wniosku
Zgodnie z przepisami wniosek o dofinansowanie trzeba złożyć wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy. Można to zrobić osobiście, poprzez platformę ePUAP oraz aplikację mObywatel, można go również wysłać pocztą. Należy pamiętać, że dokument w postaci papierowej trzeba opatrzeć własnoręcznym podpisem, w postaci elektronicznej – kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Poczta Polska wspiera osoby wykluczone cyfrowo oraz osoby, które preferują korzystanie z rozwiązań tradycyjnych. Wysłanie dokumentów za jej pośrednictwem poświadczane jest pieczęcią z datą nadania. Wniosek można nadać w placówce własnej Poczty Polskiej, filii placówki pocztowej oraz w agencji pocztowej. Łącznie klienci mają do wyboru ok.7,6 tys. lokalizacji, w których mogą nadać przesyłkę zawierającą wniosek uprawniający ich do uzyskania wsparcia
– poinformowało nas Biuro Prasowe Poczty Polskiej.
Wzór wniosku (link bezpieczny, zweryfikowany przez Redakcję) do wydruku znajduje się na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Jego wypełnienie nie powinno stanowić problemu. Trzeba podać swoje dane i dane osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego. Ponadto należy zaznaczyć, gdzie były wpłacane składki na ubezpieczenie zdrowotne wnioskodawcy i członków jego rodziny w roku 2023 oraz podać informacje dotyczące dochodów. Jest również pytanie dotyczące źródeł ogrzewania na energię elektryczną (punkt nieobowiązkowy).
Należy pamiętać, że wnioski złożone po terminie (30 września) nie będą rozpatrywane.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.