Reklama

20-lecie partnerstwa z Langenfeld w gostynińskiej "Dwójce"

Opublikowano:
Autor:

20-lecie partnerstwa z Langenfeld w gostynińskiej "Dwójce" - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Delegacja z Niemiec zawitała wczoraj do Gimnazjum nr 2, gdzie odbyło się podsumowanie projektu współpracy pomiędzy gostynińską placówką a Kopernikus-Realschule w Langenfeld.

Delegacja z Niemiec zawitała wczoraj do Gimnazjum nr 2, gdzie odbyło się podsumowanie projektu współpracy pomiędzy gostynińską placówką a Kopernikus-Realschule w Langenfeld. 

W spotkaniu udział wzięli uczniowie z dyrekcją szkoły i zaproszonym gościem - Magdaleną Świderską, naczelnikiem Wydziału Promocji i Ochrony Zdrowia Urzędu Miasta. Motywem do realizacji zadania w ramach zajęć szkolnych był przypadający na bieżący rok jubileusz 20-lecia partnerstwa Gostynin-Langenfeld Rhld., w którym szkoła ma swój wieloletni udział. W ramach współpracy miast prowadzone jest partnerstwo pomiędzy gostynińskim gimnazjum a Kopernikus-Realschule w Langenfeld. Corocznie uczniowie biorą udział w wymianie szkolnej. Odbywa się ona naprzemiennie, jednego roku młodzież z Gostynina odwiedza swoich rówieśników w Langenfeldzie, aby następnie gościć ich w naszym mieście. Od trzech lat wymiana szkolna została rozszerzona o program historyczny Zachować pamięć. Pozwolił on na otrzymanie dofinansowania spotkania, po napisaniu wniosku i uzyskaniu jego pozytywnej opinii, przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży oraz dał możliwość wspólnego odkrywania miejsc pamięci w różnych zakątkach obu krajów.

Zadaniem dydaktycznym szkolnego projektu było poznanie niemieckich tradycji, kultury, gospodarski, historii i jej spuścizny, geografii i turystyki. Młodzież wyszukiwała także ciekawostki dotyczące kraju naszego sąsiada. Uczniowie na lekcjach języka niemieckiego, oprócz tradycyjnego wkuwania nowych słówek i zasad gramatycznych, tym razem mieli możliwość poszerzenia i uzupełnienia swojej wiedzy o Niemieckiej Republice Federalnej. Tematem jednej z grup było zaprzyjaźnione z Gostyninem miasto Langenfeld. Każdy z uczniów wybierał zagadnienie, które go interesowało i wyszukiwał informacje. Następnie w formie plakatu przedstawiał swój temat i prezentował tematykę na forum klasy. Tym sposobem uczniowie dowiedzieli się i wymienili informacjami o partnerskim grodzie. Każdy już teraz wie, gdzie leży to miasto, jaką ma historię, czym charakteryzuje się jego gospodarka, jakie oferty kulturalne są dla mieszkańców, a nawet jakie firmy mają tam swoje siedziby. Wystawa wszystkich prac będzie w gimnazjum do końca roku szkolnego.
Drugi element dydaktyczny przedsięwzięcia stanowiły materiały wypożyczone przez szkołę z Instytutu Geethego w Warszawie. Pozyskano pomoce dydaktyczne do bliższego poznania stolic niemieckich landów oraz miast turystycznych. Młodzież zawnioskowała o pozyskanie z instytutu plakatów dotyczących niemieckiej współczesnej muzyki, aby móc poznać najpopularniejszych jej wykonawców. Praca z materiałami będzie prowadzona na zajęciach języka niemieckiego w miesiącu czerwcu.
W czasie pracy przy projekcie na lekcjach języka niemieckiego uczniowie wykorzystali najnowsze technologie informacyjne, wielozmysłowo opracowywali wybrane przez siebie tematy, ćwiczyli wzajemne relacje. Wzrosła motywacja do nauki języka niemieckiego i poznania kraju naszego zachodniego sąsiada.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE