Napisałaś rewelacyjne ogłoszenie o pracę, myślisz sobie, że na pewno za chwilę ktoś oddzwoni, napisze. Tymczasem… cisza. Czyżby nikt nie chciał u ciebie pracować?
Dlaczego tak się dzieje?
Najprawdopodobniej wina leży po twojej stronie – skonstruowałaś ogłoszenie w sposób nieodpowiedni. Ważne, aby było ono napisane w jasny i czytelny sposób, klarownie opisywało stanowisko pracy kandydata oraz zawierało zakres jego obowiązków. Te wszystkie elementy sprawią, że otrzymasz znacznie większą liczbę zgłoszeń, z której będziesz mogła wybrać najlepiej nadającego się kandydata do danego stanowiska.
Język ogłoszenia
Zależy w dużej mierze od tego, do kogo ma być skierowany, jakiej osoby poszukujemy na konkretne stanowisko, w jakim przedziale wiekowym? Ważne, aby zachować pewne formalne zasady. Nie można pozwolić sobie na zbytnią swobodę wypowiedzi, ponieważ ogłoszenie napisane w taki sposób nie będzie traktowane przez potencjalnego pracownika poważnie, a pracodawca zaprezentuje się nie najlepiej w oczach kandydata. Zatem, jaki powinien być język? Z pewnością dostosowany do odbiorców, konieczne, aby był formalny i nie zawierał słów pochodzących z języka potocznego.
Pracodawco, unikaj informacji, które są oczywiste
Aby ogłoszenie zostało przeczytane przez jak największą liczbę osób, należy napisać je w taki sposób, aby wyróżniało się spośród innych ofert zatrudnienia. Ważna jest przy tym kreatywność, oryginalność oraz – co najważniejsze – konkretne i przejrzyste rozpisanie zadań i obowiązków, jakie będą należały do przyszłego pracownika. To spowoduje w kandydacie, ze poczuje się przez nas poważnie traktowany. Nie tylko wzbudzimy w nim zaufanie, ale również okażemy swój pełny profesjonalizm.
Co koniecznie musi zostać zawarte w ogłoszeniu o pracę
Podstawowymi informacjami, jakie należy umieścić są dane dotyczące miejsca pracy, czyli: nazwa firmy i jej adres. Dodatkowo można dodać kilka zdań na temat osiągnięć i sukcesów przedsiębiorstwa. Stanowi to dobrą wizytówkę firmy. Kandydat dostrzeże fakt, że spółka nieustannie się rozwija, poprawia swoje wyniki, a pracownicy awansują. Takie informacje z pewnością zachęcą kandydatów do składania aplikacji.
Wynagrodzenie
Jeśli chodzi o kwestię wynagrodzenia – pracodawca musi pamiętać o podaniu wysokości pensji w ogłoszeniu. Nie ważne, czy będzie ona wynosiła 2 000 zł brutto, 4 000 zł netto, czy 5300 zł brutto. Według najnowszych badań wynika, że na ogłoszenia o pracę, które nie mają podanego wynagrodzenia odpowiada zdecydowanie mniejsza liczba osób niż na te, w których takie informacje są pracownikowi znane. Wielu pracodawców liczy na to, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej pracownik zaproponuje mniejszą stawkę, za jaką jest w stanie pracować. Taka sytuacja z pewnością byłaby dla pracodawcy komfortowa, gdyż mógłby w ten sposób nieco zaoszczędzić. W ogłoszeniu powinny także zostać zamieszczone godziny pracy. Jeżeli w firmie możliwy jest awans zawodowy – warto to uwzględnić w ogłoszeniu. Podsumowując:
Dobre ogłoszenie o pracę powinno zawierać:
- Dokładnie sprecyzowane oczekiwania względem kandydata,
- Konkretne, podstawowe informacje o firmie oraz o stanowisku pracy,
- Wynagrodzenie, jakie jest przewidziane,
- Zakres obowiązków pracownika.