Posiadanie ważnego biletu to obowiązek pasażera. Stali pasażerowie korzystają zazwyczaj z biletów długookresowych, okazjonalni jednorazówek. Takie bilety można kupić w kilkudziesięciu sklepach w Płocku (i tak można zapłacić gotówką), w biletomacie w autobusie (płatność tylko bezgotówkowa) oraz za pośrednictwem różnych aplikacji. I o tę ostatnią formę płatności rozbija się problem.
W Komunikacji Miejskiej problem dostrzeżono kilka miesięcy temu. W jaki sposób oszukiwali pasażerowie? To dość proste - osoby posiadające smartfony używały aplikacji do zakupu biletu, przygotowały wszystko, ale... zwklekały z potwierdzeniem zakupu. Tacy pasażerowie po prostu czekali, aż kontrolerzy wsiądą do pojazdu lub nawet będą zbliżać się do danej osoby i dopiero wówczas finalizowali tranzakcję. Kontrolerzy oczywiście nie są w stanie sprawdzić każdego autobusu, więc przewoźnik tracił na takich pasażerach.
W końcu miejski przewoźnik powiedział "stop". Od początku 2023 roku osoby kupujące bilety jednorazowe w aplikacjach mobilnych muszą wpisać także numer boczny pojazdu. W momencie rozpoczęcia kontroli w danym autobusie opcja kupowania biletów będzie wyłączona. W Komunikacji Miejskiej liczą, że taka zmiana zniweluje straty, jakie powodują nieuczciwi pasażerowie.
W przypadku biletów papierowych i długookresowych nic się nie zmienia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.