W czerwcu odbyła się I tura konsultacji społecznych. Konsultacjom poddano 3 warianty, a kilka miesięcy później okazało się, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała "nowy", IV wariant. To hybryda 2 istniejących już wariantów, a z punktu widzenia Płocka kluczowa jest informacja, że droga "nachyla się" w kierunku północnych granic miasta, w odległości ok. 5 km. Bliżej już nie będzie.
Odcinek drogi ekspresowej S10 na północnym Mazowszu jest najmniej zaawansowanym odcinkiem. S10 połączy Szczecin z obwodnicą Warszawy, a im dalej na zachód, tym prace są bardziej zaawansowane. Płock i sąsiednie gminy czeka dopiero II tura konsultacji.
- Drogowcy zapraszają do rozmów na temat przebiegu ekspresówki już po raz drugi. W Płocku ta tura spotkań odbędzie się 10 grudnia (we wtorek) w Orlen Arenie, klatka K5, pierwsze piętro. W godzinach od 12-16 odbędą się rozmowy indywidualne, a o godz. 16.00 spotkanie podsumowujące - przekazało biuro prasowe płockiego ratusza.
Jak podał ratusz, w I turze konsultacji "płockiego" odcinka wpłynęło 1770 ankiet, z czego 701 od płocczan. Zdecydowana większość mieszkańców (691) opowiedziała się za przebiegiem S10 przez Goślice, czyli możliwie najbliżej miasta.
- W tej czwartej koncepcji jest również połączenie trasy S10 z obwodnicą Płocka. Połączenie to przewiduje nową drogę i dwa skrzyżowania: rondo na trasie Bartoszewskiego oraz wiadukt nad rondem Otolińska i drugą estakadę, „wpinającą” dojazd do S10 w ten odcinek obwodnicy, któremu patronuje Tadeusz Mazowiecki - tłumaczy biuro prasowe urzędu miasta.
Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, GDDKiA ogłosi przetarg na budowę tego odcinka w połowie 2026 roku. Trasa powinna powstać do 2031 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.