reklama
reklama

Zajmij pozycję na czele

Opublikowano:
Autor:

Zajmij pozycję na czele - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości W mediach bardzo często możemy spotkać się z informacjami, że Internet jest szansą dla firm. Miejscem, które mogą zagospodarować, by móc docierać ze swoimi produktami i usługami do szerokiego grona odbiorców. Że obecność w sieci jest wymagana, by prowadzić nowoczesny biznes, odpowiadający na potrzeby równie nowoczesnych odbiorców. Jest to prawda – o ile firma faktycznie może w sieci pokazać się tymże odbiorcom i dotrzeć do nich. A to już nie takie łatwe.
reklama

Internet to szansa

Coraz więcej odbiorców dokonuje za pośrednictwem Internetu zamówień, zakupów, finalizuje transakcje, poszukuje kontrahentów B2B, informacji o produktach. Wielu również sprawdza reputację i opinie, jakimi cieszy się potencjalny sprzedawca czy dostawca. Ciężko nawet policzyć, jak wiele zapytań pada każdej sekundy w Google. Odpowiedzią na część z nich może być strona naszej firmy, a to oznacza, że możemy w ten sposób pozyskać potencjalnego klienta. Oczywiście nie jest to jeszcze pewna sprzedaż – wiele zależy też od tego, jak wygląda sama witryna, czy wzbudza zaufanie, łatwo się po niej poruszać, jakie mamy ceny, na jakim etapie decyzji zakupowej jest potencjalny klient. Szansa jednak na pewno jest. Ale dla nielicznych.

A szansę trzeba wykorzystać

Łatwy i szybki dostęp do Internetu oraz do technologii, które pozwalają „postawić” stronę firmową każdemu, jest niewątpliwym plusem – z którego korzystają wszyscy. To rodzi zaś olbrzymią konkurencję i prawdziwym problemem staje się nie to, by wejść do sieci, ale by stać się w niej widocznym. I tu właśnie wchodzi konieczność prowadzenia działań z zakresu marketingu internetowego. Tylko one – poza nielicznymi wyjątkami – mogą sprawić, by do naszej strony zaczął napływać ruch. Niestety – dla przedsiębiorców, zwłaszcza małych i dysponujących ograniczonymi budżetami – marketing w internecie ciężko jest prowadzić samodzielnie. Wymaga on znajomości algorytmów, jakimi posługuje się wyszukiwarka Google do wartościowania stron i późniejszego wyświetlania ich w postaci rankingu. Działania takie, noszące nazwę pozycjonowania albo SEO, prowadzone na własną rękę nie będą tak skuteczne, jak robione przez profesjonalistów, jak Webrange.pl, Agencja Interaktywna Kraków.

Dodajmy, że w rankingu pozycji w Google liczy się tylko TOP. Te pierwsze zgarniają całą śmietankę, a mało kto w poszukiwaniu informacji wchodzi dalej niż dosłownie kilka stron w listę wyników wyszukiwania. Innymi słowy, obecność w topce to być albo nie być firmy.

Pozycjonowanie... a może PPC?

W dotarciu do potencjalnych klientów wykorzystuje się zwykle 2 kanały marketingowe. Jednym jest pozycjonowanie, które odpowiada za widoczność w wyszukiwarce po wpisaniu danej frazy (słów kluczowych) na określonej pozycji. Mówi się, że są to tak zwane wyniki naturalne wyszukiwania. Drugim filarem są kampanie płatne PPC – tu też firma się wyświetla po wpisaniu określonych fraz, ale w części strony przewidzianej na reklamy. Istnieją oczywiście inne sposoby docieranie do klientów, chociażby przez media społecznościowe, jednak to dwa wyżej wspomniane są podstawowymi.

I mocno się różnią – przede wszystkim czasem, po jakim można oczekiwać efektu. Prowadząc pozycjonowanie stron Kraków czy inny rynek lokalny, możemy liczyć, że efekty całego procesu będziemy widzieć za 6-9-12 miesięcy, w zależności od konkurencji. W przypadku rynków ogólnopolskich można się ich spodziewać raczej w ciągu roku, o ile nie dysponujemy nielimitowanym budżetem (który i tak wiele nie przyspieszy całego procesu). Jest to związane z koniecznością tzw. pozycjonowania naturalnego, zgodnego z oczekiwaniami algorytmów, wytycznymi Google, które rozpędza się powoli. Ogranicznikiem jest też konkurencja – firmy, które nie prowadzą pozycjonowania, a takich jest sporo na rynkach lokalnych, łatwo mogą być prześcignięte. Jednak te aktywnie się promujące przez SEO siłą rzeczy oddalają skuteczność naszych efektów, a czasem są po prostu nie do wyprzedzenia.

Alternatywną drogą są kampanie PPC. Można je uruchomić stosunkowo szybko, a zwykle po 3 miesiącach prowadzenia mamy na tyle dużo danych, by zacząć je optymalizować i w pełni wykorzystywać ich potencjał. Firmom świeżo wchodzącym na rynek sugeruje się zaczęcie od kampanii PPC, by generowały strumień przychodów, i jednoczesne wdrożenie działań SEO, które przyniosą efekt za kilka miesięcy lub kwartałów.



reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama